استاندار خراسان رضوی بر تلاش مضاعف مدیران در مشهد تاکید کرد


استاندار خراسان رضوی بر تلاش مضاعف مدیران در مشهد تاکید کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد به حضرت امام رضا (ع) متوسل هستیم و برخورداری از این نعمت تاثیرگذار تمامی اقدامات و تصمیمات را تحت تاثیر فرهنگ رضوی قرار می‌دهد و هر اقدام در این شهر دارای برکت است لذا باید در این شهر بطور مضاعف تلاش کنیم.

یعقوبعلی نظری روز جمعه در مراسم بهره برداری و رونمایی از فضای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه معلولان در مشهد افزود: صبوری و استقامت افراد توان‌یاب نشانه شکرگزاری است و باید از این افراد با افتخار درس بگیریم، مقاومت آنان برگرفته از مقاومت ملت شریف جمهوری اسلامی به واسطه نگاه های خدایی و ارزشی آنان است که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرط کاهش مشکلات، صبوری و استقامت است ادامه داد: سعی می کنیم با تلاش و انسجام خود بخشی از مشکلات توان‌یابان را کم کنیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شعار امسال روز جهانی معلولان "پیش به سوی دنیایی فراگیر، پایدار و دسترس پذیر پس از کرونا با مشارکت و راهبری افراد دارای معلولیت" است.

مسعود فیروزی افزود: قرار نیست امتیاز ویژه ای به افراد دارای معلولیت داده شود بلکه استفاده از تمام ظرفیت های شهر حق این افراد است، تمام سعی ما بر این است که کمبودها را به حداقل برسانیم و خوشبختانه در شهر مشهد توجه به معلولان بسیار بیشتر از سایر شهرهاست.

وی ادامه داد: در گذشته تجمیع افراد دارای معلولیت در جامعه مطرح بود اما امروز از تلفیق اجتماعی یاد می‌شود، امیدوارم به شعار و خواسته معلولان مبنی بر اینکه "بدون ما برای ما تصمیم نگیرید" توجه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: با توجه به اهمیت مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای افراد دارای معلولیت، از سال گذشته با انجام مطالعات گسترده و به تفکیک مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، میزان پراکندگی افراد دارای معلولیت در نقاط مختلف شهر شناسایی شد.

مهدی یعقوبی افزود: با توجه به تاکیدات مدیریت شهری در دوره ششم، طراحی، ساخت و اجرای لوازم بازی کودکان و تجهیزات ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت بطور ویژه در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه نمونه مشابهی از این تجهیزات و لوازم در داخل کشور تولید نمی‌شد، با بازطراحی نمونه های خارجی و طراحی نمونه های جدید توسط کارشناسان مدیریت شهری و مشاوران تخصصی، ۶ طرح جدید و به روز طراحی شد که پس از انجام آزمایش های فنی مختلف و تایید کارشناسان سازمان بهزیستی و انجمن معلولان خراسان رضوی به مرحله تولید انبوه رسید.

وی ادامه داد: در فاز اول مناسب‌سازی بوستانهای شهری برای افراد دارای معلولیت، هشت بوستان شهری شامل بوستانهای پردیس، بهار، لاله، بهشت، بسیج، کوهسنگی، لویزان و ملت در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد گفت: در مجموع در این هشت بوستان ۴۶ وسیله بازی مخصوص کودکان، ۴۷ وسیله ورزشی، ۲۱ آبخوری سه سطحی، ۳۱ نیمکت ویژه افراد دارای صندلی چرخدار، ۹ نیمکت پیک‌نیکی و ۴۲ سرویس بهداشتی ویژه افراد دارای معلولیت، طراحی و ساخته شده است.

این بوستانهای مناسب‌سازی شده که شرکت‌های دانش بنیان مشهدی وسایل آن را طی ۲ ماه طراحی و اجرا کرده‌اند، از امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مناسب سازی این بوستان ها شامل زمین های ورزشی، وسایل بدنسازی،آبخوری ها، وسایل بازی کودکان و مناسب سازی ورودی و احداث رمپ است که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
همچنین ۲۵ اتوبوس مناسب سازی شده توسط شهرداری مشهد خریداری شده است که تاکنون چهار دستگاه تحویل شده و ۲۱ دستگاه دیگر تا پایان دی ماه به ناوگان اتوبوسرانی شهر افزوده می‌شود.
با توجه به درخواست افراد دارای معلولیت کتاب های بریل شامل کتب ادعیه همچون زیارت امین الله و قرآن مجید چاپ می‌شود که چاپ اولین سری این کتاب ها ۱۱ آذر ماه آغاز شده و برای اولین بار در کشور کتاب های حافظ و سعدی نیز به صورت بریل با حمایت شهرداری مشهد چاپ خواهد شد.

سوم دسامبر هر سال برابر با ۱۲ آذر ماه از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولان اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان