امام‌جمعه یزد: تولید علم هدف اصلی دانشگاه ها باشد


امام‌جمعه یزد: تولید علم هدف اصلی دانشگاه ها باشد

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: اساسی‌ترین وظیفه راهبردی مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان و کشور تلاش برای تولید علم و تفکر است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: علم و دانش وارداتی نه تنها سودی به حال مردم و کشور ندارد بلکه به ضرر جامعه اسلامی تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مسئولان دانشگاه‌ها برای تمامی مسایل، فعال و تلاش علمی درست داشته باشند ،ادامه داد: تولید علم و پرورش نسلی همراه با تفکر و تربیت دینی جزو رسالت های دانشگاه‌هاست.

خطیب جمعه یزد اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها بر اساس نیاز روز مردم و کشور فعالیت کند ،بخش عمده‌ای از مشکل همگانی حل و فصل می‌شود و شاهد برخی معضلات نخواهیم بود.

ناصری بیان کرد: وظیفه مسئولان است برای ایجاد تحول مناسب در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی عملی با برنامه‌ریزی جدی و مناسب اقدام ضروری را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به روز قانون اساسی اشاره کرد و گفت: همه مردم و مسئولان در هر پست و مقامی هستند باید به رعایت قانون جدا احترام بگذارند.

ناصری تصریح کرد: رعایت قانون نظام اسلامی از جمله رسالت ها و وظیفه مهم عمومی است و اگر قانون در کشور اجرا نشود شاهد بسیاری از مشکل خواهیم بود.

وی در ادامه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تکیه به استفاده از ظرفیت‌های داخلی اشاره کرد و افزود: نباید هدف در اقتصاد فقط کسب سود و آن هم با میزان زیاد باشد.

امام‌جمعه یزد بیان کرد: اگر فعالان اقتصادی فقط به دنبال سودجویی باشند نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه این امر موجب فشار بر اقشار مختلف جامعه است .

هم اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاه های استان یزد مشغول تحصیل هستند.

بیست و چهارم آبان ماه ۱۳۵۸ کار تدوین قانون اساسی به پایان رسید و ۲ روز بعد در روزنامه کیهان منتشر و همه‌پرسی قانون اساسی روزهای ۱۱ و ۱۲ آذر ماه برگزار شد و با رأی ۹۸.۲ درصد مردم به تصویب نهایی رسید.

نمازجمعه در ۲۸ شهر و روستای استان یزد اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان