هفته ششم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس پایان یافت


هفته ششم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس- ایرنا- روز دوم و پایانی هفته ششم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 52 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 6 دور شامل سه دور هزار متری، 2 دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در دور نخست این مسابقات اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "صحرا گل"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول رسید و اسب‌های "خان ناز خان" و "آناشید ۲" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "جان اسنو" اول شد و اسب‌های "کامیلا" و "اسپید بولت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته ششم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون برنده و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "هج رو" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "سوپرا" و "لندی پلاس" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس پنج و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "هایدر نجیا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "بلک لیدی" و "لیوزامن" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس یک به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب "بن ریو جانیرو" اول شد و اسب‌های "بنفیت" و "اونیکس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس ۶ و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "سلوینیا" اول شد و اسب‌های "گالیلئو" و "لادا فوکوس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس مبلغ یک میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا تماشاگران اجازه تماشای این مسابقات را ندارند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق برنامه ابلاغی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس روزهای پایانی هر هفته و تا پایان اسفند امسال برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج