محبوب‌ترین ایموجی‌های سال 2021 میلادی را بشناسید


محبوب‌ترین ایموجی‌های سال 2021 میلادی را بشناسید

کنسرسیوم یونیکد که مسئولیت مدیریت و انتخاب ایموجی‌های جدید را بر عهده دارد محبوب‌ترین ایموجی‌های سال 2021 را معرفی کرده است.

کنسرسیوم یونیکد که مسئولیت مدیریت و انتخاب ایموجی‌های جدید را بر عهده دارد محبوب‌ترین ایموجی‌های سال 2021 را معرفی کرده است.

این گروه هر ساله برترین ایموجی‌ها را اعلام می‌کند که در سال 2020 به دلیل بحران کرونا این کار انجام نشد. اما روز گذشته این گروه گزارشی از محبوب‌ترین ایموجی‌های سال جاری میلادی منتشر کرده است.

ایموجی‌های محبوب سال ۲۰۱۹: 😂 ❤️ 😍 🤣 😊 🙏 💕 😭 😘 👍

ایموجی‌های محبوب سال ۲۰۲۱: 😂 ❤️ 🤣 👍 😭 🙏 😘 🥰 😍 😊

نکته‌ قابل توجه این است که مانند سال ۲۰۱۹، امسال هم ایموجی 😂 رتبه‌ اول را از آن خود کرده است. همچنین در رتبه‌ دوم شاهد ایموجی قلب قرمز ❤️ هستیم که در سال ۲۰۱۹ هم رتبه‌ دوم را به دست آورده بود.

محبوب‌ترین ایموجی‌های سال 2021 میلادی را بشناسید

اما در ادامه جایگاه ایموجی‌ها تغییر کرده است. به‌عنوان مثال ایموجی دو قلب 💕که در رتبه‌ هفتم سال ۲۰۱۹ قرار داشت، حالا دیگر بین ۱۰ رتبه‌ برتر دیده نمی‌شود. همچنین ایموجی 👍 هم از رتبه‌ دهم به چهارم صعود کرده است.

در کنار ۱۰ ایموجی برتر، کنرسیوم یونیکد اطلاعات بیشتری را درباره‌ی ایموجی‌های ۲۰۲۱ منتشر کرده است که در ادامه به تعدادی از نکات قابل توجه این گزارش می‌پردازیم.

پرطرفدارترین ایموجی در دسته پوشاک هم مربوط به ایموجی تاج 👑 بوده است. در ایموجی‌های دسته حیوانات، ایموجی پروانه 🦋 در رتبه‌ اول قرار است. همچنین ایموجی‌های پرچم‌ کشورهاکمترین استفاده را در میان کاربران داشته‌اند. ایموجی🥺 هم بیشترین رشد را داشته و از رتبه‌ ۹۷ در سال ۲۰۱۹ به رتبه ۱۴ در سال ۲۰۲۱ صعود کرده است.

روی هم رفته ایموجی‌ها طی سال‌های گذشته به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی آنلاین تبدیل شده‌اند. در دهه‌ ۱۹۹۰ کاربران اینترنت از کاراکترهای موسوم به Emoticon استفاده می‌کردند که عمدتاً در چت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

باید خاطرنشان کنیم تمام گجت‌ها از استانداردهای یونیکد بهره می‌برند که فعالیت آن عمدتاً در زمینه‌ ارائه‌ استاندارد برای متون مختلف است. در هر صورت در سال ۲۰۰۷ این کنسرسیوم پیشنهاد گوگل را تایید کرد و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد.

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند روند طراحی و افزوده شدن ایموجی‌های جدید بسیار ساده است. اما در حقیقت باید بگوییم که این فرآیند گاهی اوقات تا ۲ سال طول می‌کشد و بخش ایموجی‌های این کنسرسیوم با برگزاری جلسات باید برای تمام ایموجی‌های جدید رای‌گیری کنند.

طی چند سال گذشته طیف ایموجی‌ها وسیع‌تر شده و این کنسرسیوم هر ساله ایموجی‌های جدیدی را معرفی می‌کند. مثلا می‌توان به افزایش تعداد ایموجی‌های مربوط به غذاها و حیوانات اسطوره‌ای اشاره کرد. حتی حالا ایموجی‌های مربوط به افراد ناشنوا و معلولین حرکتی هم دیده می‌شود. روی هم رفته حالا ایموجی یک زبان بین‌المللی است که تقریباً تمام کاربران در سرتاسر جهان از آنها استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان