8 پارک مشهد مجهز به وسایل بازی کودکان معلول شد


8 پارک مشهد مجهز به وسایل بازی کودکان معلول شد

شهردار مشهد گفت: اولین گام ما در مسیر افزایش دسترسی شهروندان به امکانات شهری از سه بخش شهر آغاز و هشت پارک در اقصی نقاط شهر به وسایل بازی کودکان معلول در کنار زمین‌های بازی موجود برای افراد سالم مجهز شد.

سید عبدالله ارجائی امروز در آیین رونمایی از پروژه‌های ویژه افراد دارای معلولیت که در بوستان ملت برگزار شد، اظهار کرد: منابع انسانی اساس قدرت یک کشور است. حال این سوال مطرح می‌شود که با نادیده گرفتن افراد دارای معلولیت چطور می‌توان به راحتی از ۱۰ الی ۱۵ درصد قدرت یک کشور چشم پوشی کرد. به هر حال درصدی از جمعیت جهان به نوعی دارای نیازهای ویژه هستند. با این حال افراد دارای معلولیت ثابت کرده‌اند که در صنعت، ورزش، هنر و کارآفرینی کمتر از افراد سالم نیستند. امروز هنرمندان معلول زیادی در دنیا هستند که در هنر، موسیقی، نقاشی، تئاتر و سینما می‌درخشند.

وی افزود: شهر مشهد هم لازم است امکانات خود را برای استفاده این افراد آماده کند. در همین راستا امکانی فراهم شده که افراد دارای معلولیت در هشت پارک در اقصی نقاط شهر مشهد بتوانند در کنار سایرین تفریح کنند.

شهردار مشهد ادامه داد: از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی خواهشمندم هیچ پروژه‌ای در شهرداری کد اجرایی و بودجه نگیرد، مگر اینکه پیوست مناسب‌سازی داشته باشد. مدیریت شهری تلاش می‌کند که شهر مشهد به شهری مهربان، دسترس‌پذیر و قابل استفاده برای همه همسایگان امام رضا(ع) تبدیل شود.

ارجائی افزود: امیدوارم تا پایان سال بتوانیم تمام بوستان‌های شهر را به این وسایل مجهز کنیم. این وسایل بازی توسط شرکت‌های دانش بنیان مشهدی طراحی شده که حدودا طی مدت ۲ به بهره‌برداری رسید. امیدوارم آن مجموعه بتواند بتوانند تولید این امکانات را به تولید انبوه برساند. شهرداری مشهد نیز از این شرکت حمایت‌ خواهد کرد.

وی در خصوص تجهیز اتوبوس‌های شهری برای افراد دارای معلولیت گفت: از این پس هر اتوبوسی که خریداری یا نوسازی می‌شود، به وسایل مورد نیاز معلولان مجهز خواهد شد. همچنین برای نخستین مرتبه در سطح کشور چند جلد کتاب هم به خط بریل چاپ شد که شامل زیارت امین الله، دیوان حافظ و قرآن در ۳۰ جز است.

صبوری و استقامت توان‌یابان نشانه شکرگزاری آنان است

در ادامه این مراسم یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: صبوری و استقامت توان‌یابان نشانه شکرگزاری است و ما با افتخار از آنان درس می‌گیریم. مقاومت این افراد برگرفته از مقاومت ملت شریف ایران به واسطه برخورداری از نگاه‌های خدایی و ارزشی است که بسیاری از مشکلات کشور را حل کرده و خواهد کرد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم اگر نعمتی از دست دهیم، حتما نعمت‌های دیگری به جای آن به دست می‌آوریم؛ لذا باورمان این است که در سطح کشور و نظام مقدس اسلامی موضوعات مختلف، مشکلات و معضلات کاهش پیدا خواهد کرد اما شرط آن صبوری و استقامت است.

نظری گفت: ما اینجا متوسل به امام رضا(ع) و از این نعمت بسیار تاثیرگذار برخوردار هستیم. نباید فراموش کنیم که در این شهر همه اقدامات و تصمیمات ما تحت فرهنگ رضوی اتخاذ خواهد شد. پس هر اقدامی که در این شهر صورت گیرد، حتما دارای برکت خواهد بود؛ لذا لازم است در این شهر مضاعف تلاش کنیم.

وی گفت: امیدوارم شهروندان کاستی‌ها و کم‌کاری‌های ما را با صبوری خود تحمل کنند. ما نیز تلاش می‌کنیم با تلاش و انسجام خود قسمتی از مشکلات شما مردم عزیز را کاهش دهیم.

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اهمیت مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای افراد دارای معلولیت از سال گذشته با انجام مطالعاتی گسترده و به تفکیک مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد، میزان پراکندگی افراد دارای معلولیت در نقاط مختلف سطح شهر شناسایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مدیریت شهری در دوره ششم، طراحی و ساخت، اجرای لوازم بازی کودکان و تجهیزات ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت به طور ویژه در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفت. با توجه به اینکه نمونه این تجهیزات و لوازم داخل کشور تولید نمی‌شد، با بازطراحی نمونه‌های خارجی توسط کارشناسان بدنه مدیریت شهری و مشاوران تخصصی ۶ طرح طراحی شد که پس از انجام آزمایش‌های فنی مختلف و تایید کارشناسان سازمان بهزیستی و انجمن معلولان خراسان رضوی به مرحله تولید انبوه رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در فاز اول مناسب‌سازی بوستان‌های شهری برای افراد دارای معلولیت هشت بوستان شهری شامل بوستان پردیس، بوستان بهار، بوستان لاله، بوستان بهشت، بوستان بسیج، بوستان کوهسنگی، بوستان لویزان و بوستان ملت در دستور کار قرار گرفت.

یعقوبی اضافه کرد: در مجموع در این هشت بوستان، ۴۶ وسیله بازی مخصوص کودکان، ۴۷ وسیله ورزشی، ۲۱ آبخوری سه سطحی، ۳۱ نیمکت ویژه افراد دارای صندلی چرخدار، ۹ نیمکت پیک‌نیکی و ۴۲ سرویس بهداشتی ویژه افراد دارای معلولیت طراحی و ساخته شده است.

در ادامه این مراسم سید حسین علوی مقدم، رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان کرد: نگاه و رویکرد مدیریت شهری و شورای شهر ششم نگاهی دغدغه‌مند در حوزه‌های مختلف است که امیدواریم بتوانیم شعاری که در بدو ورود شورای ششم به عنوان «جهان شهر برکت و کرامت» انتخاب کردیم، در تمام سطوح این شعار نهادینه کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش ما این است که در تمام مصوبات شورا به دغدغه‌های مردم توجه کنیم. همچنین در حوزه ورزش نیز نگاهی خاص برای افراد دارای معلولیت وجود دارد. نگاه و دید کمیسیون ویژه‌ ورزش و جوانان شورا در تمام سطوح نظام‌مند کردن ورزش شهری است و با این رویکرد می‌توان پرچم شهر را در حوزه‌های مختلف، مخصوصا افراد دارای معلولیت، بالا ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی