مفاهیم دینی چک سفید امضای خوشبختی است/ تمام مبانی دینی ریشه عقلایی و منطقی دارد


مفاهیم دینی چک سفید امضای خوشبختی است/ تمام مبانی دینی ریشه عقلایی و منطقی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه برای پیشرفت و سربلندی باید به سراغ قرآن و روایات رفت، اظهار کرد: تمامی مبانی دینی ما ریشه عقلایی، منطقی و منطبق بر فطرت انسان دارد.

حجت‌الاسلام عباس گرزین در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه پرسنل و کارکنان شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه همه ما مشتاق و علاقه‌مند آزادی بوده و حاضر نیستیم کسی آزادی را از ما سلب کند، اظهار کرد: برای دفاع از آزادی باید اراده خود را اعمال کنیم و بنابراین باید در برابر هر آنچه که توان اعمال اراده ما را بگیرد استقامت کنیم.

وی با بیان اینکه انسان به حکم فطرت و عقل باید در برابر هر نوع استبداد و خودرایی را بگیرد، افزود: ایستادگی در برابر استبداد و استکبار و تمامی مفاهیم دینی و قرآنی ما برگرفته از فطرت و کاملا عقلایی و منطقی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه نفی استکبار و تهدید ریشه در فطرت و عقل دارد، خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که برخی بخواهند با تبلیغات مسموم استکبار ستیزی مردم ما را یک اقدام غیرعقلی و صرفا تفسیر شخصی برگرفته از آیات و روایات بدانند.

گرزین با اشاره به اینکه ما در متون دینی و روایات نقل شده از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به وفور از برکات قرائت قرآن به ویژه در منزل دیده و شنیده ایم، ادامه داد: تردید نکنید که تمامی این توصیه ها و تاکیدات با ریشه ای عقلایی و منطقی برای استحکام بنیان خانواده و اصلاح امور در منزل مفید و قابل بهره برداری است.

وی بر ضرورت توجه به حقیقت طلبی و دوری از غفلت با انس گرفتن با قرآن کریم، تصریح کرد: قرائت قرآن کریم تمام غبار را از دل و روح انسان دور کرده و نور معرفت و حقیقت طلبی را در وجود انسان بیدار می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با انتقاد از جست و جوی راه درمان مشکلات زندگی از بستری به جز دین و متون دینی، اضافه کرد: برخی در حالیکه چک سفید امضای مفاهیم قرآنی و روایی برای حل مشکلات در کنارشان قرار دارد برای کسب ذره های ناچیز و غیرحقیقی دانایی و معرفت اسیر موضوعات دیگری می شوند که ناکارآمدی خود را سالهاست ثابت کرده‌اند.

گرزین از اهتمام مدیرعامل و پرسنل شرکت گاز استان گلستان برای برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، افزود: باعث مباهات است که در یک مجموعه فاخر همچون شرکت گاز دغدغه توسعه مبانی و معارف دینی با انگیزه های الهی وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی