دوربین نسل بعدی گوشی های اندروید همیشه روشن خواهد بود!


دوربین نسل بعدی گوشی های اندروید همیشه روشن خواهد بود!

قابلیت دوربین همیشه روشن در نسل بعدی تلفن‌های همراه باعث می‌شود کاربران نگرانی بیشتری نسبت به حفظ حریم شخصی‌شان داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از howtogeek، کوالکام پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را برای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی معرفی کرد و همه از آن هیجان زده بودیم. با این حال، جزئیاتی در این اطلاعیه وجود دارد که ما را نگران کرده است پردازنده اجازه می‌دهد دوربین گوشی همیشه روشن باشد. جاد هیپ، معاون مدیریت محصول این شرکت، فناوری جدید را توصیف می‌کند و می‌گوید: «دوربین جلوی تلفن شما همیشه به‌طور ایمن به دنبال چهره شما می‌گردد، حتی اگر آن را لمس نکنید یا برای روشن کردن گوشی را بالا نیاورید».

این ویژگی جالب می‌رسد، زیرا می‌توانید قفل تلفن خود را با چهره خود سریعتر باز کنید. همچنین وحشتناک به نظر می‌رسد، زیرا دوربین جلوی تلفن هوشمند شما خواه ناخواه همیشه شما را زیر نظر دارد. تصور کنید که تلفنتان روی پایه شارژ قرار گرفته است و زندگی شما را در هر لحظه ضبط می‌کندو به محض آنکه به آن نگاه کنید برای باز کردن قفل آماده شود. کوالکام در حال مقایسه این ویژگی با میکروفون‌هایی است که همیشه به "Hey, Google" و دستورات دیگر گوش می‌دهند البته آن‌ها به کلمات بیداری خاص گوش می‌دهند، نه اینکه دائماً صدا‌های محیط را شنود کنند.

دوربین نسل بعدی گوشی های اندروید همیشه روشن خواهد بود!

دستگاه‌های دیگر نیز ویژگی دوربین همیشه روشن را دارند. Google Nest Hub Max دوربینی دارد که وقتی به آن نزدیک می‌شوید صورت شما را اسکن می‌کند تا اطلاعاتی را که برای شما مناسب است ارائه دهد. دوربین‌های امنیتی خانه شما همیشه روشن هستند و دائماً همه اتفاقات خانه شما را ضبط می‌کنند.

اگر ترجیح می‌دهید تلفنتان همیشه به شما خیره نشود، راهی برای خاموش کردن این حالت در سطح سیستم عامل وجود خواهد داشت. به گزارش The Verge، زیاد اصغر، معاون مدیریت محصولات Qualcomm Technologies گفت: «مصرف کننده این انتخاب را دارد که بتواند انتخاب کند که چه چیزی فعال باشد و چه چیزی فعال نباشد.» همچنین این امکان وجود دارد که سازندگان تلفن حتی آن را در تلفن‌های خود به صورت خارج از جعبه فعال نکنند، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم. قابلیت دوربین همیشه باز شبیه یک کابوس حریم خصوصی به نظر می‌رسد و در صورت مشاهده این ویژگی به نظر نمی‌رسد کسی بخواهد روی دوربین گوشی هوشمند خود را با نوار چسب بپوشاند.

بیشتر بخوانید

برنامه‌ای برای یافتن دوربین‌های مخفی در اشیاء گوناگون

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟