نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس


نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس

می‌توانیم فرزندانمان را بیش از حد تحسین کنیم، بیش از حد از آنها محافظت کنیم و بیش از حد زیاده‌روی کنیم. البته هیچ کس نمی‌خواهد یک بچه لوس تربیت کند. خیلی‌ها به این فکر می‌کنند که لوس شدن بچه ها به خاطر استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی است.

نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس نشانه های بزرگ کردن یک کودک لوس
عصبانیت در کودکان:
البته هر کودک نوپایی ناله می کند، حرفش را قطع می کند و عصبانی می شود. این رفتارها روش های عادی برای کودکان اثبات استقلال است. ممکن است خودتان را سرزنش کنید و بپذیرید که قصد شما لوس کردن فرزندتان نبوده است. با این حال زیاده روی نیز می تواند کودک را لوس کند.

نشانه هایی که کودک شما ممکن است لوس شود:
آیا به خرید اسباب‌بازی‌ها و هدایا ادامه می‌دهید تا از عصبانیت‌ها جلوگیری کنید و فرزندتان را راضی نگه دارید حتی اگر خانه‌تان از قبل پر از آنها باشد؟

آیا واقعاً می خواهید فرزندتان شما را دوست داشته باشد؟ آیا ترجیح می دهید بهترین دوست آنها باشید تا بهترین والدینی که می توانید باشید؟

یک کودک لوس همیشه بیشتر مطالبه خواهد کرد. شما برای او چهار کتاب بخوانید اما او بیشتر می خواهد. به او اجازه می‌دهید تا دیروقت بیدار بماند، اما وقتی بالاخره او را به رختخواب می‌فرستید ناله می‌کند. یک کودک لوس هرگز به خاطر داشته های خود راضی و سپاسگزار نیست. آنها همیشه بیشتر می خواهند و اعتدال، مرزها یا معنای کلمه "به اندازه کافی" را نمی فهمند.


با کودکان لوس چه کار کنیم؟
عصبانیت‌ها را نادیده بگیرید:
وقتی کودک نوپایتان به خواسته‌اش نمی‌رسد عصبانی می‌شود تا زمانی که کارش تمام نشده است به او توجه نکنید. هنگامی که او یاد می گیرد که عصبانیت ها توجه مطلوب را به او جلب نمی کند احتمال اینکه آن را تکرار کند کمتر است.

تغییر مسیر:
یکی دیگر از ترفندهای عالی این است که توجه کودک نوپای خود را جلب کنید یا او را به چیز دیگری مانند اسباب بازی مورد علاقه اش علاقه مند و مشغول کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط