مهمترین رویدادهای خبری استان کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای خبری استان کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (6 تا 12 آذر) رویدادهای خبری زیادی را پشت سر گذاشت که از جمله آن ها می‌توان به هشدار استاندار مبنی بر جدی بودن انحلال شورای شهر کرمانشاه و برقراری پرواز کرمانشاه - ساری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پنج میلیارد و ۵۵۰ تومان تسهیلات بلاعوض به اصحاب فرهنگ و هنر این استان که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، در ۲ مرحله پرداخت شده است.

«بهرام فاضلی» اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که هزار و ۵۰۰ نفر آنها بیمه شده و ۳۵ نفر نیز مستمری بگیر هستند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۸۵۰ هنر کارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر در استان کرمانشاه صادر شده که از این تعداد، یک هزار و ۶۳۸ کارت تحویل صاحبان آن شده است.

اقتصاد مقاومتی راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور است

استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور و استان دانست و از بی توجهی برخی مدیران نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

«هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی اهداف تعیین شده باید به صورت جدی دنبال شود تا آثار و نتایج آن برای همگان ملموس باشد.

وی همچنین در واکنش به گزارش مدیران چند دستگاه اجرایی استان، ارائه این گزارش های هفتگی را بی ثمر توصیف کرد و گفت: بیان آمار و عملکردها که در راستای اقتصاد مقاومتی نباشد سودی ندارد و تنها موجب اتلاف وقت می شود بنابراین ادامه این جلسه با این شرایط سودی ندارد.

خانه آیت‌الله نجومی در کرمانشاه موزه می‌شود

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تبدیل منزل مرحوم آیت‌الله سید «مرتضی نجومی» به موزه خبر داد و گفت: این خانه قدیمی در شهر کرمانشاه قرار دارد.

«جبار گوهری» ضمن بازدید از منزل مرحوم آیت‌الله سیدمرتضی نجومی، اظهار داشت: با توجه به ارزش تاریخی و معنوی این بنا برای مردم کرمانشاه آمادگی لازم برای مرمت و ثبت ملی آن از سوی این اداره‌ کل وجود دارد.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: مرحوم آیت‌الله نجومی به عنوان چهره ماندگار جهان اسلام و از هنرمندان برجسته خوشنویس، در کشور و به ویژه برای مردم استان کرمانشاه از جایگاه ممتازی برخوردار است.

۲ تیم کرمانشاه در لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور شرکت می‌کنند

رییس هیات بسکتبال استان کرمانشاه از شرکت ۲ تیم خانه بسکتبال و مقاومت کرمانشاه در رقابت‌های فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و مشخص شدن حریفان آنها خبر داد و گفت: مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور امسال از ۱۵ آذر و با شرکت ۵۱ تیم در ۲ منطقه شمال و جنوب برگزار می‌شود.

«کرم احمدیان» یادآور شد: تیم خانه بسکتبال در گروه اول با مهام تهران، خانه بسکتبال خرم آباد، خانه بسکتبال اسدآباد همدان و یک تیم دیگر که بزودی معرفی می‌شود، هم‌گروه شده است و مقاومت کرمانشاه نیز در گروه سوم باید با پیکان تهران، خانه بسکتبال زنجان و پاس کامیاران ناجا مصاف دهد.

وی اضافه کرد: قرار است در پایان مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور ۲ یا چهار تیم برتر به رقابت‌های لیگ برتر صعود می‌کنند.

پرواز آخرین آرزوی محمد

پرواز با بالگرد آخرین آرزوی محمد، کودک کرمانشاهی مبتلا به سرطان خون است که دوشنبه هشتم آذرماه با کمک پایگاه یکم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی محقق شد.

«محمد عبدی» هفت ساله از چهار سال گذشته تاکنون با نوعی بیماری سرطان خون به نام «ای ال ال» دست و پنجه نرم می‌کند و آنطور که پزشکان می گویند فاصله‌ای با زمین‌گیر شدن ندارد.

پدر و مادر محمد که درآمد چندانی ندارند از سه سال گذشته برای درمان تک فرزند خود از موسسه‌ خیریه «مهر آیینان مهر» کمک می‌گیرند؛ موسسه ای که در کنار تامین مخارج درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج، بخشی از آرزوی آنان را نیز برآورده می کند.

۹۹۸ پرونده در دادسرای کرمانشاه به سازش ختم شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از سازش در ۹۹۸ پرونده در دادسرای استان تنها طی یک ماه خبر داد و گفت: تعداد کل پرونده های قضایی رسیدگی شده در این مدت ۹ هزار و ۳۳۷ مورد بوده است.

«شهرام کرمی» در جمع خبرنگاران، با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی در ایجاد سازش در پرونده ها، اظهار کرد: در این راستا، این رویکرد در دادسرای کرمانشاه هم طی یکی دوسال گذشته بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: براین اساس، تنها طی آبان ماه حدود ۹۹۸ پرونده در دادسرای کرمانشاه با سازش ختم شد که رقم قابل توجهی است.

تصادف در محور روانسر به پاوه پنج کشته بر جای گذاشت

مدیر فوریت‌های پزشکی شهرستان روانسر گفت: تصادف در کیلومتر چهار محور روانسر به پاوه ظهر سه‌شنبه پنج کشته و ۲ مصدوم بر جای گذاشت.

«لقمان محمدی» با بیان اینکه این تصادف در محدوده روستای «زیرجوبی» رُخ داد، افزود: در این تصادف که در بین ۲ دستگاه خودرو سواری پراید و پژو ۴۰۵ رخ داد، پنج نفر در دم جان باختند.

وی ادامه داد: تلاش های نیروهای اورژانس و درمانگاه برای احیای ۲ نفر از جانباختگان هم متاسفانه به دلیل شدت جراحات نتیجه بخش نبود.

عصبانیت استاندار از عدم حضور اعضای شورا در جلسه استانداری کرمانشاه

جلسه شورای اسلامی استان کرمانشاه برای انتخاب هیات‌رئیسه ناکام ماند و پنج عضو آن ترجیح دادند در راهروهای استانداری بمانند و جلسه را از رسمیت بیندازند؛ موضوعی که استاندار کرمانشاه را عصبانی کرد.

قرار بود که در جلسه شورای اسلامی استان کرمانشاه در سالن امید استانداری، اعضای هیات‌رئیسه جدید مشخص و انتخاب شوند که پنج عضو این شورای ۱۳ نفره اما با کاندیداهای هیات‌رئیسه و اکثریت شورا مخالف بودند و به‌همین دلیل ترجیح دادند در راهروهای استانداری بمانند و جلسه را از رسمیت بیندازند تا انتخابات به تعویق بیفتد.

باوجود انتظار نیم‌ساعته استاندار، مخالفان حاضر نشدند اعضای جلسه را به ۹ نفر برسانند و جلسه را رسمی‌ کنند و در نتیجه‌ این موضوع بود که صدای اعتراض استاندار بلند شد و او اعضای غایب را به «سیاسی‌کاری» متهم کرد.

«هوشنگ بازوند» در این جلسه با تشکر از حاضران تاکید کرد: مردم به‌خاطر «سیاسی‌کاری» به کاندیداهای شورا رای نداده‌اند بلکه خواسته آن‌ها عمران و آبادانی شهرها و روستاها بوده‌است.

او افزود: کسانی که به این مطالبه مردم بی‌توجه هستند و همچنان «سیاسی‌کاری» می‌کنند، فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشند زیرا رای مردم حق‌الناس است.

به‌گفته استاندار کرمانشاه، «شرکت نکردن در جلسات شورا و ترک این جلسات با هدف از رسمیت انداختن آن، بی‌احترامی به رأی مردم و اقدامی بسیار ناپسند است و کسانی که به‌نظر و خواسته مردم بی‌احترامی می‌کنند، مدیون حق‌الناس هستند.»

استاندار: امکان انحلال یا تعلیق شورای شهر کرمانشاه جدی است

شورای اسلامی شهر کرمانشاه که از زمان تشکیل در دام اختلاف اعضا گیر افتاده است، آن طور که استاندار می گوید به صورت جدی در آستانه انحلال یا تعلیق قرار دارد.

اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمانشاه که از همان ابتدای کار بر سر انتخاب هیات رییسه با یکدیگر اختلاف داشتند و کار را به شورای حل اختلاف کشاندند، این بار نیز بر سر انتخاب شهردار به اختلافات دامن می زنند.

استاندار کرمانشاه در این راستا گفت: عملکرد شورای شهر کرمانشاه بسیار ضعیف است و نتوانسته خواسته های مردم را بر آورده کند؛ مردم از شورای شهر انتظار خدمت دارند نه دامن زدن به اختلافات.

«هوشنگ بازوند» توضیح داد: چند ماه از شروع به کار ششمین نشست شورای اسلامی شهر می گذرد اما این شورا تا کنون نتوانسته برای شهر تصمیم گیری کند که جای تاسف دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد جدی با اعضای متخلف شورای شهر را در دستور کار داریم اعلام کرد: با توجه به تعلل و تخلف اعضای شورای شهر در حال پیگیری موضوع انحلال این شورا هستیم.

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه حریفان خود را شناخت

مدیرعامل تیم فوتسال شاهین کرمانشاه از مشخص شدن حریفان این تیم خبر داد و گفت: برای حضوری قدرتمند در مسابقات فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول آماده هستیم.

سید «احسان احسانی» اظهار داشت: تیم شاهین در مسابقات امسال و در گروه دوم با پاس تهران، نصر فردیس البرز، اسپیناس زنجان، نفت امیدیه، شهرداری ساوه، سبحان فلز گرمسار، پوشاک امیلی اردبیل و مس سرچشمه هم‌گروه شده است.

وی ادامه داد: مسابقات امسال در سه گروه و با حضور ۲۶ تیم برگزار می‌شود که از هر گروه ۲ تیم جمعا ۶ تیم به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد و مرحله نهایی با حضور آنها به صورت دوره ای و رفت و برگشت برگزار خواهد شد تا در نهایت ۲ تیم برتر به لیگ برتر صعود کنند.

طبق اعلام سازمان لیگ، هفته اول مسابقات فوتسال دسته یک باشگاه‌های کشور از شنبه چهارم دی آغاز و تیم شاهین در دیدار نخست خود میزبان پاس تهران خواهد بود.

مجوز پرواز مسیر کرمانشاه به ساری صادر شد

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز لازم پرواز در مسیر کرمانشاه به ساری و بالعکس از ۲۹ آذرماه توسط شرکت هواپیمایی آتا صادر شد.

«مجتبی بیاتی» با بیان اینکه اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس و شیراز و بالعکس انجام می شود.

به گفته او هم اکنون در فرودگاه کرمانشاه هفت مسیر پروازی فعال است.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۲۰ پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

ابلاغ‌های قضایی کرمانشاه به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گفت: با اقدامات خوب انجام شده در بخش اجرای احکام مدنی کرمانشاه، ابلاغ‌های قضائی صورت گرفته به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود.

«پرویز توسلی‌زاده» در بازدید از بخش اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش همکاران در این بخش اقدامات خوب و مؤثری در راستای کاهش موجودی، ابلاغ الکترونیک و رسیدگی به مشکلات مراجعین انجام شده که حائز اهمیت و توجه ویژه است.

وی یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه همواره در رتبه اول کشوری قرار داشته است ضمن اینکه در همین مدت میزان ابلاغ الکترونیک ۱۰۰ درصد بوده است.

ایجاد شعبه سازشی باعث مختومه شدن بسیاری پرونده‌ها شده است

معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی هم در این بازدید اظهار داشت: ایجاد شعبه سازشی شورای حل اختلاف مستقر در اجرای احکام مدنی، دعوت از محکوم له و محکوم علیه برای حل اختلاف و کمک از خیرین برای پرداخت برخی دیون توانسته است به ختم بسیاری از پرونده ها کمک شایانی کند.

«یوسف جلیلیان» افزود: پیگیری مسائل مربوط به دستورات رئیس کل دادگستری در خلال ملاقاتهای مردمی و اعلام نتیجه اقدامات صورت گرفته از دیگر علل کاهش پرونده های اجرای احکام بوده است.

رییس هیات شمشیربازی استان کرمانشاه انتخاب شد

مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان کرمانشاه برگزار شد و با رای اعضای مجمع «هیبت‌الله دارابی» برای مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب و معرفی گردید.

مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی کرمانشاه به ریاست باقرزاده رئیس فدراسیون و با حضور مسئولان ورزش استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مجمع مریم امیری، هیبت الله دارابی و مهدی عباسی سه کاندیدای احراز پست ریاست هیات شمشیربازی استان کرمانشاه بودند که پس از اعلام کناره گیری مریم امیری به نفع هیبت الله دارابی و عدم حضور مهدی عباسی که به منزله انصراف وی تلقی شد کار رای گیری با حضور تنها کاندید باقیمانده برگزار شد.

در رای گیری انجام شده نیز هر ۱۴ عضو مجمع به ریاست هیبت الله رضایی رای مثبت دادند تا وی برای چهار سال آتی ریاست شمشیربازی استان کرمانشاه را برعهده بگیرد.

خیرین از زمان شیوع کرونا ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش درمان کشور کمک کردند

معاون مجمع خیرین کشور گفت: خیرین سلامت استان کرمانشاه در بحث کرونا، خوب عمل کردند و حمایت‌های بسیاری نیز از سوی مردم داشتیم به طوری که کمک خیرین در این مدت به ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

دکتر «اسماعیل غنیان» در نشست مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه افزود: در مرحله اول خیرین تهیه تجهیزات، لوازم پزشکی و ماسک و دستکش را در نقاط مختلف کشور سامان دادند و اقدامات بسیار خوبی در شرایط بحرانی کرونا انجام دادند و بخش دوم فعالیت خیرین، کمک‌های مؤمنانه بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات شایسته ای در کارنامه مجمع خیرین ثبت شده است و در بسیاری از شهرهای کشور نیز بیمارستان های خیریه داریم.

دکتر غنیان در پایان با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ هزار خیر در سراسر کشور در کنار ما هستند، افزود: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین ۳۰۰ دفتر مجمع خیرین در کشور فعال شده‌ است.

نمایندگان هندبال کرمانشاه در لیگ دسته اول حریفان خود را شناختند

قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور برگزار شد و ۲ نماینده کرمانشاه در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

تیم های زاگرس اسلام آبادغرب و هفتاد و چهار کرمانشاه نمایندگان استان در مسابقات فصل جاری رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور خواهند بود.

طبق قرعه کشی انجام شده زاگرس اسلام آبادغرب در گروه اول با تیم های میناب، پرواز اصفهان، بانه و فرازبام خائیز دهدشت همگروه شده است.

تیم هفتاد و چهار کرمانشاه دیگر نماینده هندبال استان نیز با ثامن‌الحجج اراک، درنای مراغه، سنگ‌آهن بافق یزد و خرم‌آباد در گروه دوم قرار گرفته است.

مسابقات لیگ دسته اول هندبال کشور امسال با شرکت ۲۰ تیم در چهار گروه پنج تیمی به صورت متمرکز و به میزبانی یکی از تیم های حاضر در هر گروه برگزار می شود.

امام‌ جمعه کرمانشاه: مسوولان سفره مردم را آباد کنند

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: همه مسوولان و قوای سه‌گانه باید برای بهتر و آباد شدن سفره مردم تلاش کنند و این‌ موضوع هم نیازمند فکر و برنامه علمی است.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ آذر شهر کرمانشاه اظهار کرد: سایر مشکلات جامعه از جمله معضل کمبود آب و فرزندآوری نیز نیازمند بررسی و رسیدگی لازم از سوی مسوولان است پیش‌ از آنکه برای پیشگیری دیر شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمن به‌دنبال وابسته کردن ایران اسلامی از نظر فکر، اقتصاد، فرهنگ و سیستم نظامی است، گفت: امام راحل نشان داد که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و البته این کار فشار و سختی هم دارد اما به فرموده پیامبر اسلام، باید صبور و شکور بود زیرا نصرت همراه با صبر است.

به گفته‌ او در نتیجه ۴۲ سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که اکنون آمریکا مجبور است آن طرف میز در مقابل ایران بنشیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند