قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400


قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400

پس از سقوط بیت کوین به زیر 52 هزار دلار، به نظر می‌رسد فروشندگان موفق شده‌اند حرکت صعودی بازار را متوقف کنند. قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400 بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) در صعود از سطوح مقاومت فوقانی خود شکست‌خورده‌اند که نشان می‌دهد معامله‌گران پس از هر رشد کوچکی دست به فروش […]

قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) در صعود از سطوح مقاومت فوقانی خود شکست‌خورده‌اند که نشان می‌دهد معامله‌گران پس از هر رشد کوچکی دست به فروش می‌زنند.

تحقیقات جدید در استرالیا نشان می‌دهد که ارتقای پیشنهاد بهبود اتریوم EIP-1559، اتر را به ذخیره ارزش بهتری نسبت به بیت کوین تبدیل کرده است. در این گزارش آمده است که نرخ سالانه افزایش عرضه اتر پس از ارتقا لندن 0.98 درصد بوده، اما نرخ فعلی افزایش سالانه عرضه بیت کوین 1.99 درصد است.

تقاضا برای اتر به دنبال افزایش محبوبیت NFTها، پلتفرم‌های امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) و آلت‌کوین‌های مرتبط با متاورس، پیوسته در حال افزایش بوده است. بسیاری از تحلیلگران دیدگاه مثبتی درمورد اتر دارند و پیش‌بینی می‌کنند که دومین ارز دیجیتال برتر بازار تا 6 الی 10 هزار دلار رشد کند.

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400قیمت بیت کوین امروز 13 آذر 1400نمودار یک روزه قیمت بیت کوین 13 آذر 1400

خریداران نتوانستند قیمت بیت کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (57،905 دلار) نگه دارند. این اتفاق حاکی از آن است که فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

فروشندگان اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (SMA) (54,485 دلار) و پایین‌ترین سطح روزانه 28 نوامبر در (53،256) دلار کاهش دهند و آن را حفظ کنند. اگر آن‌ها موفق شوند، جفت ارز بیت کوین - تتر می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 50 هزار دلار نیز سقوط کند.

این سطح حمایت مهمی است که باید به آن توجه داشت، زیرا در صورت شکست، شتاب فروش می‌تواند افزایش پیدا کند و بیت کوین نیز می‌تواند تا 40 هزار دلار سقوط کند. شیب نزولی متحرک نمایی 20 روزه و کاهش شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که آسان‌ترین مسیر برای بیت کوین به سمت کاهش قیمت است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت پس از برخورد با میانگین متحرک ۱۰۰ روزه تغییر جهت دهد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر رود، می‌توان برداشت کرد که معامله‌گران در حال جمع‌آوری و خرید در سطوح پایین هستند. در این صورت بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک 50 روزه (60،750 دلار) صعود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن