مناطق کوهستانی مازندران شب یخبندان را پشت سر گذاشتند


مناطق کوهستانی مازندران شب یخبندان را پشت سر گذاشتند

ساری - ایرنا - بارش برف و باران به همراه کاهش محسوس دما طی 48 ساعت گذشته سبب شد تا برخی از مناطق کوهستانی مازندران شب گذشته را در یخبندان به صبح برسانند.

به گزارش ایرنا ، دمای هوا طی شب گذشته در برخی مناطق مازندران بیشتر از ۱۰ درجه زیر صفر قرار گرفت که فراتر از پیش بینی هواشناسی مازندران بود. به عنوان مثال در حالی که هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود که دمای هوا در منطقه کوهستانی بلده در شهرستان نور در سردترین زمان جمعه شب به ۳ درجه زیر صفر برسد ولی ساکنان منطقه دیشب دمای ۱۱.۴درجه زیر صفر را تجربه کردند.

همچنین طبق پیش بینی هواشناسی قرار بود دمای هوای در منطقه کوهستانی کجور شهرستان نوشهر در سردترین زمان به یک درجه زیر صفر برسد ولی کجوری ها شب گذشته دمای منفی ۶ درجه را تجربه کردند. دمای هوا در سیاه بیشه چالوس به ۵ درجه زیر صفر و رینه آمل ۶ درجه زیر صفر رسید که فراتر از پیش بینی هواشناسی بود.

همچنین بر اساس گزارش هواشناسی مازندران ، طی ۴۸ ساعت گذشته بارش باران در ارتفاعات استان در مقایسه با مناطق ساحلی و جلگه‌ای از شدت بیشتری برخوردار بود. بیشترین میزان بارش باران با ۱۰۶ میلی متر در منطقه بورخانی لفور سوادکوه ثبت شده است.

طبق این گزارش ، کمترین میزان بارش باران در این مدت در مناطق غربی با هشت میلی متر در تاکر بلده و در مناطق مرکزی و شرقی نیز در پنجاب آمل با ۹ میلی متر به ثبت رسیده است ضمن اینکه از صبح روز پنجشنبه هفته گذشته تا صبح روز جمعه در تونل کندوان و دونای علیا در ارتفاعات منطقه پل زنگوله تا بلده نیز ۵۰ سانتی متر برف بارید.

مازندران امروز شنبه نخستین روز هفته را با شرایط جوی صاف تا نیمه ابری آغاز کرده است و دمای هوا هم نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است.

هواشناسی مازندران اعلام کرده است که هوای استان طی امروز و فردا و صبح دوشنبه صاف تا نیمه ابری باقی می ماند که افزایش دما را هم به همراه خواهد داشت ولی از عصر دوشنبه کاملا ابری می شود که احتمال بارش پراکنده و وزش باد هم وجود دارد.

طبق این گزارش ، شرایط جوی مازندران از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با مه رقیق صبحگاهی همراه است و از پنجشنبه شب نیز دوباره هوای مازندران بارانی می‌شود.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دریای خزر طی امروز و فردا موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود