خطر بردگی مدرن بیخ گوش زنان و دختران


خطر بردگی مدرن بیخ گوش زنان و دختران

بر اساس آمار منتشر شده یونیسف و سازمان بین‌المللی کار در ماه ژوئن تقریبا 80 میلیون کودک 5 تا 17 ساله مجبور به انجام فعالیت‌های خطرناک هستند که از آن به‌ عنوان شکل معاصر برده‌داری یاد می‌شود.

به نقل از یو ان نیوز، کارشناسان اظهار کردند: این کودکان ممکن است به دلیل رکود اقتصادی و تعطیلی مدارس ناشی از همه‌گیری، ساعات طولانی‌تر یا در شرایط بدتر کار کنند و بسیاری ممکن است به دلیل از دست‌دادن شغل و درآمد خانواده‌هایشان به بدترین اشکال کار کودکان مجبور شده باشند.

یونیسف و سازمان بین‌المللی کار (ILO) به زنان و کودکان برای افزایش خطر برده‌داری مدرن هشدار می‌دهد.

سازمان ملل‌متحد همزمان با روز جهانی لغو برده‌داری در دوم دسامبر هشدار داد، زنان و کودکان در معرض خطر بالایی برای برده‌داری معاصر هستند و چالش‌های جهانی مانند بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، تغییرات آب‌وهوایی و درگیری‌های مسلحانه آسیب‌پذیری‌های موجود را تشدید کرده است.

بر اساس برآوردهای غیررسمی کارشناسان یک نفر از هر ۱۳۰ زن و دختر در معرض انواع بردگی معاصر مانند ازدواج کودک و اجباری، خدمت اجباری یا بردگی غیر ارادی، کار اجباری و اسارت به علت بدهی قرار می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، سطوح بالای استثمار در زنجیره‌های تامین جهانی نیز غالب است که معمولا بر استثمار نیروی کار تکیه و آن را تقویت و نابرابری جنسیتی را عمیق‌تر می‌کنند.

آنان استدلال کردند که «نابرابری‌های جنسیتی در نهاد اشکال معاصر برده‌داری نهفته است».

کارشناسان عنوان کردند: بردگی در همه اشکال آن باید برای همه، ازجمله زنان و کودکان پایان یابد، برده‌داری باعث شرمساری بشریت است و در قرن بیست‌ویکم قابل تحمل نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر