شخصیت مردمی و خدمات آیت‌الله صادقی معرفی شود


شخصیت مردمی و خدمات آیت‌الله صادقی معرفی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت مردمی و خدمات آیت‌الله صادقی، گفت: وجود این عالم عالیقدر مالامال از محبت به مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز، سیزدهم آذرماه، در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله صادقی که در مصلی‌الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت و خدمات این عالم عالیقدر، اظهار کرد: آیت‌الله صادقی در حوزه علمیه اصفهان و قم کسب فیض کرد و با همراهی آیت‌الله کمالوند از سال ۱۳۳۸ در خرم‌آباد مستقر شد کمااینکه قبل از آن در سفرهای تبلیغی به لرستان سفر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه لرستان خاستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی است که نام‌هایی شناخته شده در حوزه علمیه قم و نجف دارند، افزود: حوزه علمیه‌ لرستان که روزی به‌عنوان یک نهال نورسته به‌وسیله بزرگانی مانند صادقی در لرستان شروع به کار کرد، امروز ۲۶ مدرسه علمیه شامل ۱۳ مدرسه برادران و ۱۳ مدرسه خواهران دارد و این مدارس در سایه مجاهدت‌های علمی، اخلاقی و معنوی روحانیت این استان بوده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه توصیف مجاهدت‌های آیت‌الله صادفی به‌عنوان یک فقیه در یک سخنرانی قابل بیان نیست‌ و در نشست‌ها و همایش‌های مختلف به شخصیت مردمی و زوایای زندگی این اندیشمند بزرگ باید بیان شود، اضافه کرد: آیت‌الله صادقی در مبارزات خود علیه رژیم پهلوی در کنار آیت‌الله قاضی دستگیر می‌شود. ایشان استوانه اخلاقی بود که در عین اقتدار، مردم‌دار بودند و این وظیفه طلاب را بیشتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه طلاب در کنار مردم، جوانان و گروه‌های جهادی پرچم انقلاب را در دستان خود نگه داشته تا آن را به صاحب اصلی بسپارند، اظهار کرد: وجود آیت‌الله صادقی به‌عنوان یک مجاهد وارسته مالامال از محبت به مردم بود و سال‌ها نمازجمعه شهر خرم‌آباد را اقامه می‌کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا