194 میلیارد ریال برای پروژه‌های راه‌سازی گنبد هزینه شد


194 میلیارد ریال برای پروژه‌های راه‌سازی گنبد هزینه شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت که برای تکمیل جاده گنبد - اینچه‌برون 230 میلیارد ریال و راه اصلی گنبد - آق‌قلا 200 میلیارد ریال از محل منابع استانی اعتبار مصوب گردید که از مجموع این مبالغ تاکنون 194 میلیارد ریال هزینه شد.

مهدی ملک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال برای پروژه گنبد - اینچه‌برون تخصیص پیدا کرد که ۷۰ میلیارد ریال آن بدهی سنوات قبل و ۷۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل عملیات اجرایی مسیر است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب امسال پروژه راه اصلی گنبد - آق‌قلا نیز تاکنون ۵۴ میلیارد ریال هزینه شد.

وی گفت: مسیر گنبدکاووس به اینچه‌برون معروف به "جاده نفت" بخشی از پروژه ایجاد مسیر ارتباطی گرگان - اینچه‌برون - گنبد است که تاکنون عملیات اجرایی آن با صرف ۱۲۵ میلیارد ریال به حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

ملک طول مسیر گنبد - اینچه‌برون را ۵۶ کیلومتر اعلام کرد و اظهارداشت: از طرف گنبد تاکنون ۶ کیلومتر مسیر آسفالت شده، چهار کیلومتر نیز با انجام بیس در مرحله آسفالت قرار دارد و زیرسازی بخشی از کیلومتر ۱۰ تا کیلومتر ۱۵ این مسیر هم به پایان رسید.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس ادامه داد: مسوولیت زیرسازی و آسفالت این مسیر از کیلومتر ۱۵ به طول ۴۱ کیلومتر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد و کارهای زیرسازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هزینه زیرسازی و آسفالت و ایمن سازی هر کیلومتر راه حدود ۵۰ میلیارد ریال است، افزود: این پروژه مشروط به تخصیص اعتبارات لازم تا سه سال آینده قابل بهره‌برداری کامل خواهد بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۸۴۵ کیلومتر جاده‌های برون شهری اصلی، فرعی و روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»