کردستان دمای منفی 10 درجه را در شبانه روز گذشته تجربه کرد


کردستان دمای منفی 10 درجه را در شبانه روز گذشته تجربه کرد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: ایستگاه هواشناسی شهر هزارکانیان واقع در شهرستان دیواندره در استان کردستان دمای منفی 10 درجه را در شبانه روز گذشته به ثبت رساند.

خسرو سیف پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل دمای شهر دهگلان، بابارشانی و روستای قاملو منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، دیواندره منفی هشت، زرینه منفی هفت، سقز منفی ۶، بهارستان، موچش و یاسوکند منفی پنج، بیجار و کامیاران منفی چهار و مریوان و قروه منفی سه درجه سانتی گراد بود.

وی با اشاره به اینکه سلین با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی سه و ۱۰ درجه سانتی گراد به ثبت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز و فردا هوای استان پایدار است، اما از اواخر وقت یکشنبه موج بارشی به صورت خودگذر از کردستان عبور می‌کند که سبب بارش‌های پراکنده باران و برف می‌شود.

وی اضافه کرد: این موج بارشی بیشتر مناطق مرزی و جنوبی استان شامل شهرهای مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، قروه، دهگلان، بیجار و سنندج را در بر می‌گیرد و بعدازظهر روز دوشنبه هم از استان خارج می‌شود.

سیف پناهی یادآور شد: از امروز دمای هوای استان حدود سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد که این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت (۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...