استاندار قزوین:احتکار لوازم خانگی در قزوین زیبنده تولیدکنندگان نیست


استاندار قزوین:احتکار لوازم خانگی در قزوین زیبنده تولیدکنندگان نیست

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: احتکار لوازم خانگی با توجه به حمایت‌های نظام و دولت از صنعتگران و کارآفرینان در این شرایط اقتصادی، زیبنده تولیدکنندگان نیست.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در ستاد تنظیم بازار استان قزوین، اظهار داشت:کشف یکی از انبارهای احتکار لوازم خانگی در قزوین قابل تقدیر بوده و فراتر از موضوع استانی است و نباید دیگر در استان شاهد چنین موضوعاتی باشیم.

این مسوول گفت: از تولیدکنندگان انتظار دادیم از ظرفیت های حمایتی ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده کنند و در کنار مردم باشند و برای حمایت از مردم تلاش کنند.

اعلایی گفت: در برخی از حوزه ها استان قزوین تولیدکننده عمده کشور است و باید بر تولید و توزیع از مبدا نظارت بیشتری صورت گیرد.

استاندار قزوین افزود: هیچ کس حق فروش کالا بالاتر از قیمت اعلام شده را ندارد و مردم در صورت مشاهده تخلف، موضوع را به دستگاه های نظارتی گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

اعلایی گفت: نظارت نباید تنها محدود به تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ باشد و باید در تمامی اقلام مورد نیاز مردم از کم فروشی، گران فروشی و کمبود جلوگیری کرد.

وی افزود: دشمنان در موضوع تحریم هرکاری انجام دادند به موفقیت نرسیدند و امروز به دنبال لطمه زدن در بازار ارز هستند که باید در این زمینه هم هوشیاری لازم را داشته باشیم.

این مسوول گفت: در زمینه ورود استارت آپ ها به سیستم توزیع بیشتر به دنبال خلاقیت و نوآوری هستیم و باید در این روند حمایت های لازم صورت گیرد.

اعلایی اضافه کرد: نقش نظارتی دستگاه ها با توجه به رسیدن به پایان سال باید در تمامی حوزه ها به ویژه در زمینه مقابله با کم فروشی و احتکار افزایش یابد و به صورت جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

بیش از ۷۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی قزوین انجام شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت: بیش از ۷۵ هزار فقره بازرسی از ابتدای امسال از واحدهای صنفی و صنعتی استان انجام شده است.

عزیزاله افضلی افزود: براساس این بازدیدها ۶ هزار پرونده تشکیل که به هر کدام از آنها به ترتیب اولویت رسیدگی شده است.

وی با اشاره به آمار بازدیدهای صورت گرفته، افزود: از این تعداد ۵۱ هزار مورد مربوط به تخلفات خرده فروشی، یک هزار مورد مربوط به انبار، سه هزار مورد در بخش خدمات، ۱۲ هزار مورد در واحدهای تولیدی و یک هزار مورد هم در واحدهای صنعتی بوده است.

این مسوول با بیان اینکه در برخی از این موارد، دستگاه های مختلف امنیتی و نظارتی کمک حال سازمان صمت بوده اند، گفت: متاسفانه بخش وسیعی از تخلفات در تولید شکل می گیرد و باید به گونه ای پیش برویم که از مبدا روند درست شود.

افضلی از نهایی شدن تفاهم نامه بین سازمان صمت استان و بسیج اصناف در آینده نزدیک خبر داد و افزود: جلسات فشرده کارشناسی در این زمینه با حضور نمایندگان سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف برگزار شده و به زودی این تفاهم نامه جنبه عملیاتی به خود می گیرد.

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه با هدف هماهنگی و ساماندهی بازرسی و نظارت در سطح بازار به منظور تامین و توزیع اقلام اساسی منعقد خواهد شد.

رییس سازمان صمت اظهار داشت: بررسی و احصای شرایط بازرسان موضوع این تفاهم نامه، توسط بسیج اصناف استان انجام خواهد شد و به محض معرفی این بازرسان، سازمان صمت استان آمادگی لازم را جهت آموزش آنها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)