از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید


از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

استانها-ایرنا - خبرنگاران ایرنا 13 آذر نیز همانند روزهای گذشته نسبت به پوشش رویدادها اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر معاون امورمجلس رییس جمهوری به کرمان، هدفگذاری 50 هزار میلیارد تومانی برای رتبه بندی معلمان، اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت و ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و گردشگری پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به "افزایش دانش حقوقی امر حیاتی برای پیشگیری از ارتکاب جرایم در جامعه"، "کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، لازمه رونق بخشیدن به بازار مسکن تهران"، "سونامی خاموش تخریب خاک در خراسان رضوی"، "تحول در سیمای میراث فرهنگی زنجان با تحقق ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب"، "کرونا عامل اوجگیری اختلافات خانوادگی"، "قفل کرونا بر درب‌های گردشگری کردستان" و "پایتخت گل ایران چشم انتظار حمایت دولت سیزدهم از صادرات" اشاره کرد.

امروز گروه استانها هم با انتشار گزارشی با عنوان برنامه هدفمند و مدیریت میدانی؛ اولویت کار دولت در سفرهای استانی به بررسی سفرهای استانی مقامات کشور پرداخت. این گزارش به عزم جزم مدیران برای مدیریت میدانی و همچنین بازگشت دولت به متن مردم و عمل به شعارها و وعده‌ها اشاره دارد.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

این گروه همچنین در گزارش دیگری، جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: صفر و یک رقمی شدن شمار جانباختگان در ۱۹ استان کشور حکایت از تاثیرگذاری واکسیناسیون عمومی و کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد، وضعیتی که در صورت تداوم می تواند حکایت از بازگشت به روزهای عادی و از سرگیری جریان زندگی همچون دوران پیش از کرونا داشته باشد.

مرکز ایرنا در کرمان نیز خبر داد که رییس قوه قضاییه با قاضی فداکار کرمانی که در جریان نجات یک متهم از خودکشی دچار آسیب جدی از قسمت مهره‌های کمر و درگیر جراحی شد، به صورت تلفنی گفت و گو کرده و جویای احوال وی شده است.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

سید محمد حسینی معاون امورمجلس رییس‌جمهوری هم که امروز میهمان مردم کرمان بود، در دیدار با نماینده ‌ولی فقیه و امام جمعه این شهر به آثار و برکات حضور میدانی رییس جمهوری و دیگر اعضای دولت در مناطق مختلف کشور اشاره و از ارائه گزارش اقدامات ۱۰۰ روزه دولت در آینده نزدیک خبر داد. پیگیری تسهیل سفر به عتبات عالیات و تامین منافع کشور از شرق در صورت حاصل نشدن توافق از جمله محورهای سخنان حسینی در این سفر بود.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

خبری نیز به نقل از نماینده مجلس شورای اسلامی با عنوان هدفگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان کشور توسط مرکز ایرنا در اراک منتشر شد که در آن «محمدحسن آصفری» این طرح را تنها مختص معلمان دانسته و تاکید کرد که این طرح شامل کادر اداری و خدماتی نمی‌شود.

نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس هم که به مناسبت روز معلولان از مرکز نگهداری معلولین ذهنی این شهر بازدید کرده بود، خواستار توجه جدی مسئولان به حقوق شهروندی معلولان شد. اشتغال معلولان، ارائه توانمندی‌ها و آسیب شناسی در این حوزه از جمله محورهای سخنان این نماینده مجلس بود.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی درگیر چالشی بسیار سخت برای تامین منافع ملی در وین است. به گفته وی دارایی، پول و دلارهای نفتی ایران توسط دشمنان نظام بلوکه شده و مشکلات اعتباری را برای کشور به وجود آورده است.

مرکز ایرنا در کرمان نیز در خبری به نقل از نماینده مردم این شهر در مجلس از اقدام دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی خبر داد. پورابراهیمی که در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان شرکت کرده بود از جمله این تغییرات را بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد. فردا نشست جمع‌بندی بودجه برگزار خواهد شد.

سفیر بنگلادش در ایران هم که به گناوه سفر کرده است در بازدید از سایت پرورش میگوی بندر ریگ شهرستان گناوه بر قابلیت بالای این منطقه برای سرمایه گذاری در زمینه برنامه‌های آزمایشگاهی و اجرای پروژه های شیلات تاکید کرد.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

همچنین مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) در خبری که توسط مرکز ایرنا در اهواز منتشر کرد، گفت که چهار هزار خانه برای خانوارهای دارای ۲ معلول در کشور ساخته می‌شود. تفاهم نامه ساخت این تعداد مسکن وارد مرحله عملیاتی شده و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و راه و شهرسازی به زودی امضا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی هم در همایش استانی روز جهانی خاک که در استان البرز برگزار شد، با اشاره به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد که این اقدام، اقتصاد، محیط زیست و خاک های حاصلخیز کشور را از درون می بلعد.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

خبرنگار ایرنا در بیرجند نیز در پوشش خبری مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور به نقل از وی اعلام کرد که مراکز استان‌ها از نظر تشعشعات دکل‌های ارتباطی پایش می‌شوند تا وضعیت هر استان نسبت به قانون هوای پاک مشخص شود.

استاندار کردستان هم در مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت که کنسرسیوم اقتصادی متشکل از سه استان مرزی غرب کشور تشکیل می‌شود. با ایجاد این کنسرسیوم تبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق افزایش پیدا خواهد کرد. آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان قرار است این کنسرسیوم را تشکیل دهند.

مرکز ایرنا در تبریز هم به نقل از فرمانده انتظامی میانه از کشف ۳۰ تن نهاده دامی قاچاق در این شهرستان خبر داد. ارزش تقریبی نهاده‌های کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو استفاده شده است. این تیتر خبری بود که دفتر ایرنا در تهران از جانب مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران اعلام کرد. ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

رییس گروه نظارت بر اماکن ورزشی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تهران اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های ورزشی تهران دوباره از سرگرفته شده است. به گفته وی دلیل این اقدام وضعیت آبی رنگ این شهر در قبال بیماری کروناست. خرم البته این را هم گفته که رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

دفتر ایرنا در بندرعباس هم خبری منتشر کرد که در آن مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه جایی چهار میلیون و ۹۳۵ هزارتن کالا از طریق شبکه ریلی بندرشهید رجایی خبر می‌دهد. مقایسه این میزان با مدت مشابه سال قبل، ۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

معاون دانشگاه آزاد اسلامی نیز که در بوشهر به سر می‌برد در خبری اعلام کرد که این دانشگاه چالش‌های استانی را در ۱۵ هزار موضوع استخراج کرده است. در این ارتباط هر کدام از استادان، دانشجویان ارشد یا دکترا برای نوشتن مقاله یا تحقیق باید از موضوع‌های استخراج شده استفاده کنند. این مقام دانشگاه آزاد همچنین در گفت وگو با ایرنا از برنامه ریزی آموزشی دانشگاه‌ آزاد برای شهر بوشهر در رشته‌های هسته‌ای خبر داد.

"۱۱۵ لاشه پرندگان مهاجر از تالاب میقان اراک جمع آوری شد" عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در اراک از قول مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی آن را منتشر کرد. این پرندگان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از پنجم آذرماه تا کنون تلف شده‌اند.

از اصلاح ساختار اقتصادی توسط دولت تا ساماندهی سنگ‌های تاریخی تخت جمشید

استاندار یزد هم در آیین تودیع و معارفه معاونان استانداری این استان خدمت‌ به مردم را در صدر فعالیت های دولت سیزدهم قرار دانست و از مدیرانی استانی خواست که از لحظه به لحظه فرصت‌ها برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.

مرکز ایرنا در اهواز هم در خبری به نقل از فرماندار حمیدیه اعلام کرد که آبرسانی به چهار روستای شهرستان حمیدیه خوزستان درحال انجام است. این اقدام با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان تا اردیبهشت سال آینده به اتمام می‌رسد.

این مرکز همچنین در خبری دیگری اعلام کرد که یک مدیرکل سابق در خوزستان دستگیر شد. دادستان عمومی و انقلاب اهواز تاکید کرد که این مدیرکل برای انجام تحقیقات مقدماتی دستگیر شده و هنوز اتهام وارده به وی ثابت نشده است. گفته می‌شود این مقام و چند نفر از همکاران وی به اتهام تخلف مالی دستگیر شده‌اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در شیراز اعلام کرد که ستاد عتبات این استان ۸۵ پروژه را در عراق به سرانجام رساند. مردم و خیرین در این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید نیز در خبری از آغاز فصل جدیدی از ساماندهی سنگ‌های تاریخی در تخت‌جمشید خبر داد. در قالب این طرح، مستندنگاری و شناسنامه‌دار کردن درباره هر قطعه سنگ و سپس انتقال قطعات سنگ به مخازن سرپوشیده تخت جمشید تصمیم‌گیری و اقدام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومت گیلان هم در خبری اعلام کرد که متخلفان اقتصادی در گیلان ۲ هزار میلیارد ریال جریمه شدند. متخلفان اقتصادی ظرف هشت ماه گذشته این میزان از جریمه را باید در حوزه‌ های قاچاق کالا، بهداشت و درمان و کالا و خدمات پرداخت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا