رفع موانع 55 واحد تولیدی با چاشنی گلایه‌مندی از بی مهری بانک‌های خصوصی


رفع موانع 55 واحد تولیدی با چاشنی گلایه‌مندی از بی مهری بانک‌های خصوصی

شیراز-ایرنا-رفع مشکلات و موانع پیش روی 55 طرح تولیدی فارس در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان قرار گرفت و بی‌مهری بانک‌های خصوصی این استان به رونق تولید نیز گلایه استاندار فارس را در این جلسه در پی داشت.

به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ با دستور کار رفع مشکلات ۵۵ طرح تولیدی این استان که در سال ۹۹ شکل گرفته تشکیل جلسه داد و رفع موانع این سرمایه گذاری‌ها در دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت.

عمده مشکلات این واحدهای در حال تکمیل در زمینه تسهیلات بانکی بود که مشکل دیرینه صنایع و واحدهای تولیدی این استان است.اغلب این طرح‌ها در زمینه تولید مواد غذایی ،کشاورزی دامداری ،صنعت ،گردشگری ،توریست درمانی،تولید فولاد و کنجاله و ... بود.

رفع مشکلات ۵۵ طرح تولیدی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس

استاندار فارس روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در جمع خبرنگاران افزود: ۵۵ طرح تولیدی این استان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت تا موانع پیش روی ایجاد این پروژه‌ها برطرف شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه ادامه داد: مشکلات قانونی یا نیاز به تامین اعتبار و موانعی که سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای این طرح‌ها ایجاد کرده‌اند در این جلسه بررسی و برطرف شد که امید است این اقدامات منجر به به ثمر رسیدن این پروژه‌ها که هر یک می تواند به اشتغالزایی خوبی منجر شود گردد.

وی با بیان اینکه این ۵۵ طرح تولیدی در سطح استان پراکنده و در همه شهرستان‌های استان توزیع شده است،گفت: اغلب این طرح‌ها در زمینه تولید مواد غذایی،کشاورزی ، دامداری، صنعت، گردشگری، توریست درمانی،تولید فولاد ،کنجاله و ... است .

استاندار فارس بیان کرد: اغلب مشکلات این واحدها مرتبط با تسهیلات بود که در تبصره ۱۸ قانون بودجه آمده است که اگر پروژه ای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد می توان با سود کمتر از تسهیلات بهرمند شوند که تقاضا داریم سقف وام را مشخص اما بررسی و کنترل درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به استان‌ها تفویض شود تا بهتر و سریعتر بتوان در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

رفع موانع سرمایه گذاری فارس با ورود مستقیم استاندار

وی در ادامه از رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران استان توسط شخص استاندار فارس سخن گفت و افزود: اهتمام ویژه ای در استان وجود دارد که مشکلات طرح های سرمایه گذاری براساس تقاضای صاحبان سرمایه در استانداری فارس رفع شود.

بی مهری بانک های خصوصی به رونق تولید فارس

ایمانیه در ادامه تاکید کرد: در جلسه هفته گذشته با وزیر اقتصاد و دارایی و مکالمه تلفنی که با رئیس بانک مرکزی نیز انجام و مقرر شد که بانک های استان خصوصا از نوع خصوصی برای اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز تولیدکنندگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات داده شده توسط بانک‌های خصوصی در استان فارس به نسبت سپرده‌های اهالی این استان بسیار کم است،اضافه کرد: بطور متوسط حدود ۱۸ تا ۱۹ درصد تسهیلات در این استان توسط بانک های خصوصی به نسبت سپرده‌گذاری اهالی فارس در این بانک‌ها پرداخت می شود در صورتیکه که این آمار توسط بانک های دولتی بیش از ۶۰ درصد است که امیدواریم با کمک بانک مرکزی جمهوری اسلامی این مشکل نیز رفع شود.

استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: در جلسه آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس پروژه های تولیدی سال ۱۴۰۰ و موانع پیش روی این طرح‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت اصلی در این بخش دانست و بیان کرد: صنایع سازگار با محیط زیست، کسب و کارهای اشتغالزا در مسیر عدالت اجتماعی و توزیع متوازن خدمات در سطح استان و صنایع کم آب بر از اولویت‌های کنونی دولت است.

ضرب الاجل ۱۴۰۳ برای خروج کارخانه سیمان از شیراز

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جابجایی کارخانه سیمان فارس، گفت: کمیسیون ماده ۵ روز پنجشنبه گذشته با دستور کار انتقال این کارخانه از شیراز تشکیل شد و مدیران کارخانه سیمان ملزم شدند که تا نیمه سال ۱۴۰۳ این کارخانه را از شیراز خارج کنند.

وی با بیان اینکه برای انتقال این کارخانه ضرب الاجل تعیین شده گفت: جدول زمان بندی انتقال این کارخانه باید به معاونت اقتصادی استانداری فارس ارایه و اگر طبق این جدول زمان بندی پروژه انتقال این کارخانه انجام نشود هیچگونه همکاری با این مجموعه صورت نخواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !