خرید جدید استقلال می‌توانست ستاره دربی باشد/ سوتی که منتقدان ژستد را ساکت می کرد (عکس)


خرید جدید استقلال می‌توانست ستاره دربی باشد/ سوتی که منتقدان ژستد را ساکت می کرد (عکس)

رودی ژستد می توانست در دقایق پایانی دربی روی یک گل فوق العاده مهم تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد ولی این اتفاق رخ نداد.

به گزارش "ورزش سه"، دربی 97 یکی از عجیب ترین شهرآوردهای اخیر استقلال و پرسپولیس بود. در دیداری که موقعیت آنچنان جدی به روی دروازه ها رخ نداد، صحنه های محل بحث بر روی تصمیمات داوری به وفور در این مسابقه مشاهده و باعث اعتراض بازیکنان و کادرفنی دو تیم شد.

مهمترین صحنه این بازی در دقیقه 87 رقم خورد. پاس چیپ و دیدنی کوین یامگا به دانشگری رسید که خط دفاعی را رها کرده و به جلو آمده بود. مدافع آبی ها به خوبی از یار مستقیمش عبور کرد و با ارسالی دیدنی به دهانه دروازه، رودی ژستد را صاحب موقعیت کرد.

در حالیکه توپ از این بازیکن عبور کرده بود، اما فرشاد فرجی با تکلی دوپا باعث سرنگونی این مهاجم اهل کشور بنین شد. تکلی که اگر هم زده نمی شد، به نظر تأثیری روی این توپ نداشت چرا که ژستد نتوانسته بود از سانتر دانشگر استفاده ای کند اما همین تکل باعث شد تا استقلالی ها به شدت از عملکرد داور مسابقه عصبانی شوند.

کارشناسان داوری متفق القول اعتقاد دارند که در این صحنه، فرجی روی ژستد مرتکب خطای پنالتی شده و بنیادی فر دچار اشتباه بزرگی شده است. اشتباهی که باعث اعتراض شدید باشگاه استقلال شده و از فرهاد مجیدی گرفته تا سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان با اعتراض به تصمیمات بنیادی فر، او را عامل از دست رفتن 2 امتیاز دربی می دانند.

خرید جدید استقلال می‌توانست ستاره دربی باشد/ سوتی که منتقدان ژستد را ساکت می کرد (عکس)

عکس:خبر ورزشی

البته جدا از این مسئله، به نظر می رسد در حق رودی ژستد ظلم بزرگی شد. مهاجمی که به دلیل عملکردش در بازی های گذشته حسابی مورد انتقاد قرار گرفته بود، می توانست با گرفتن یک خطای پنالتی در دقایق پایانی بازی، حسابی ورق را به سود خودش برگرداند.

ژستد که پس از فسخ قراردادش با تیم پانه تولیکوس راهی استقلال شد، در این مدت نتوانسته بود گلزنی کند و انتظارات را برآورده نکرده بود. عدم گلزنی این بازیکن سبب شده بود تا برخی نسبت به عدم تأثیرگذاری او به کادرفنی خرده بگیرند و حتی عده ای مدعی شوند که مطهری می تواند تأثیرگذار تر از این بازیکن باشد.

خرید جدید استقلال می‌توانست ستاره دربی باشد/ سوتی که منتقدان ژستد را ساکت می کرد (عکس)

عکس: رضا معطریان

این مهاجم بلند قامت حسابی مدافعان پرسپولیس را روی هوا آزار داد و برخلاف بازی های گذشته، او در دربی عملکرد خوبی را از خودش نشان داد. گرفتن یک خطای پنالتی در دربی تهران می توانست وضعیت او و استقلال را کاملا تغییر دهد و منتقدان این مهاجم را برای مدتی ساکت کند که اینگونه نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید