شهردار تهران: زندگی را برای معلولان آسان می کنیم


شهردار تهران: زندگی را برای معلولان آسان می کنیم

تهران_ ایرنا_ شهردار تهران با بیان اینکه همواره نوکری شهروندان به ویژه افراد معلول و کم توان مورد تاکید است، گفت: در گام نخست با مناسب سازی 600 کیلومتر از معابر پایتخت تلاش می کنیم زندگی را برای این افراد کمی آسان کنیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: وقتی به فلسفه اساسی انقلاب اسلامی همان عدالت نگاه می کنیم ، عدالت سه جزء دارد که یکی فراهم شدن فرصت برابر برای همه افراد جامعه است و در این فرصت برابر گام در مسیر عدالت است و باید به سمتی حرکت کنیم که مسیر برای هرکه میخواهد تلاش کند باز باشد.

وی افزود: نکته دیگر این است که اگر فردی با خدمتی به افق بالا رسید او در برابر همه افراد مسئول است و زمانی که این سه جزء در کنار هم قرار بگیرد عدالت معنا پیدا می کند و باید در این زمینه به برخی از افراد خدمت ویژه ارایه شود.

شهردار تهران ادامه داد: دین و آموزه های دینی برای ما پیام هایی دارد و ما یاد گرفتیم که خدمت به خلق و مردم جایگاه ممتاز نزد خداوند متعال دارد و هر که برای خدمت و نوکری به مردم کوشش کند مورد توجه قرار می گیرد و اگر عنصر خدمت، عنصری باشد که نتوانسته به دلیل شرایط جسمی از مواهب استفاده کند این خدمت قیمت بالاتری دارد.

زاکانی بیان کرد: ۹۸ هزار معلول و ۶۰ هزار جانباز در تهران وجود دارند و برای خدمت به آنها تصمیم گرفتیم برنامه مدون هوشمندی تهیه کنیم تا با استفاده از فناوری احصا شود که در کدام منطقه شهر تهران معلولان ساکن هستند تا پیرامون آن ها را مناسب سازی کنیم

وی تاکید کرد: بودجه ای که امسال تنظیم شده برای مناسب سازی ۶۰۰ کیلومتر تهران است و باید اقدام های انجام شده در گذشته را پله و از آن ها استفاده کنیم و رویکرد و هدف ما افق بالاتری است و در کنار آن تلاش می کنیم مناسب سازی را از خود شروع کنیم تا وقتی معلولان به ساختمان شهرداری مراجعه می کنند به مشکل بر نخورند که در بودجه نیز این موضوع لحاظ می شود.

شهردار تهران افزود: ما باید ظرفیت ها را به سمتی سوق دهیم که دیگر محدودیت های بیان شده در این جلسه اتفاق نیفتد و ما باید ظرفیت های شهرداری را در اختیار دوستان قرار دهیم که بخشی از آن ناظر به اتوبوسرانی است که ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۱۱۰ دستگاه آن با مجهز بودن به رمپ ویژه معلولان وارد چرخه مدیریت شهری و حمل و نقل شد.

زاکانی یادآور شد: شورایی در حوزه مناسب سازی تشکیل شده است تا با اندیشه ورزی راه های مختلفی را ارایه کند تا خدمت دهی افزایش پیدا کند و زمانی حال همه ما خوب است که همه دست در دست هم دهیم و گوی سبقت را در خدمت به شما معلولان قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط