کوتاه از فرهنگ و هنر


مراسم بزرگداشت جمشید سماواتیان با حضور هنرمندان و سخنرانی عباس مشهدی‌زاده، غلامرضا نامی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند، فردا دوشنبه از ساعت 16 تا 18 به‌صورت حضوری و آنلاین در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

جمشید سماواتیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران و هم دوره هنرمندانی همچون علی‌اکبر صادقی، روئین پاکباز و عباس کیارستمی و نقاش پیشکسوت و از چهره‌های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران بود. وی ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی جایزه بهترین فیلم هیات داوران دانشجویی جشنواره بین‌المللی «جنایت و مکافات» استانبول را از آن خود کرد.

امسال نیکی کریمی، سینماگر ایرانی ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم «جنایت و مکافات» را برعهده داشت.

نمایش «او دو» نوشته گلناز ساکی و آرمان شیرالی‌نژاد به کارگردانی آرمان شیرالی‌نژاد و تهیه کنندگی سارا رهنما از فردا دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان «او دو» آمده است: این نمایش درباره‌ی پیامدهای جنگ ویتنام و برداشتی آزاد از بخش‌هایی از زندگی خصوصی اوریانا فالاچی، خبرنگار مشهور ایتالیایی و مصاحبه‌های او با چند تن از رهبران جهان است. وحید ‌پیشگاه‌زاده، مهدی ‌طایفه‌‌عباسی، مهدی ‌رفیعی، مهرگان ‌آریایی و حمید ‌رشید از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند
کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس