گلستان با مشارکت آلمانی‌ها صاحب کارخانه پسماند صنعتی می‌شود


گلستان با مشارکت آلمانی‌ها صاحب کارخانه پسماند صنعتی می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد کارخانه پسماند صنعتی مدرن با سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی در این استان انجام می شود و مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

محسن سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح مطالعات ایجاد این کارخانه با موافقت و تصویب شورای برنامه ریزی استان، توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام و به تایید رسیده است.

وی افزود: کارخانه پسماند صنعتی گلستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار از اراضی کم بازده بخش داشلی برون گنبدکاووس که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آن را تحویل داده، احداث خواهد شد.

سمیعی اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیون یورویی که ۸۵ درصد آن توسط شرکت آلمانی و ۱۵ درصد سهم دولت خواهد بود با ظرفیت ۳۰۰ تن بازیافت، سوزاندن و تولید انرژی از زباله صنعتی و اشتغالزایی ۵۰ نفر در مرحله نخست احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان ادامه داد: هم اکنون برخی زیرساخت‌ها از جمله ایجاد جاده دسترسی، فنس کسی دور زمین و نصب باسکول در حال انجام است.

وی بابیان اینکه گلستان افرون بر هزار واحد تولیدی دارد که روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله صنعتی تولید می‌کنند، گفت: علاوه بر این قرار است زباله‌های خانگی مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس که حدود ۱۵۰ تن در روز است، به صورت ترکیبی در این کارخانه صنعتی بازیافت شود.

سمیعی بیان کرد: احداث این کارخانه بازیافت پسماند صنعتی هیچ مشکل زیست محیطی ندارد زیرا از دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا که در آلمان تولید شده، استفاده خواهد شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد و تولید روزانه زباله خانگی و معمولی آن هزار تُن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس