حکم فرمایی نگاه دینی و قرآنی در مصوبات مجلس شورای اسلامی


حکم فرمایی نگاه دینی و قرآنی در مصوبات مجلس شورای اسلامی

قاضی زاده هاشمی گفت: تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی یک پایه و مبانی شرعی در همه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد بر این اساس قانونی نمی توان یافت که با مبانی اسلام و تضاد باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سید احسان قاضی زاده هاشمی،نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به این سوال که نگاه دینی و قرآنی در کجای فرآیند مصوبات شورای مجلس اسلامی قرار دارد؟ گفت: تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی یک پایه و مبانی شرعی در همه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد بر این اساس قانونی نمی توان یافت که با مبانی اسلام و تضاد باشد.


قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: از طرفی نیز شورای محترم نگهبان تاویل قوانین را از منظر تطبیق با موازین شرعی اسلام و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررسی می کند لذا مجلس شورای اسلامی نه از لحاظ ساختاری و نه حرفی و بر اساس ساختار نظام حکمرانی نمی تواند قانون خلاف موازین شرعی تصویب کنند؛ به عنوان مثال قانون تسهیل کسب و کار یا قانون خانواده و حمایت از جمعیت از جمله قوانین اخیر مجلس شورای اسلامی بودند که همه آنها مبنای اعتقادی و اسلامی دارند.

وی با بیان این مطلب که تمام قوانین و مقررات تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی پیوسته دینی شرعی و اخلاقی دارد، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در تمام حوزه‌ها نگاه دینی، شرعی و اخلاقی دارد و در بسیاری از قوانین حتی سیاست خارجی اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته ای این موضوعات مشخص و معین است نماایندگان مجلس شورای اسلامی تمام اقدامات خود را بر پایه رعایت موازین شرعی قرار می‌دهند و در مجلس یازدهم نیز اقداماتی از این دست وجود داشته و اینها دلیلی نمی شود تا پای حقوق، مسائل و مشکلات مردم نیستیم.

قاضی زاده هاشمی لزوم عمل گرایی در تصویب قوانین برای تسهیل مشکلات و حقوق مردم را مهم دانست و تصریح کرد: نگاه پرهیز از شعار گرایی و گفتار درمانی و به جای آن اقدام عملی که مردم آثارش را ببینند سرلوحه کار مجلس است این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تمام طرح ها و لوایح را بررسی کرده و ضمن اظهارنظر، تعارض آنها را به نمایندگان گوشزد می کند.

وی با اشاره به اهتمام نمایندگان و مجلس شورای اسلامی درخصوص حکمفرمایی موازین شرعی و قرآنی در احکام و مقررات خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی نسبت به مقررات نگاشته شده صراحت داریم چرا که بخش عمده ای از این قوانین مبنای دینی و فقهی دارد و تاکید بر مبانی فردی صلاح کار مجلس شورای اسلامی است.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس