روابط و همکاری تایلند با عربستان در صنایع محصولات حلال


روابط و همکاری تایلند با عربستان در صنایع محصولات حلال

مرکز علوم حلال دانشگاه چولالانگکورن با اعزام هیئت علمی درشانزدهمین مجمع عمومی موسسه اسلامی استاندارد و اندازه شناسی در عربستان سعودی شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، مرکز علوم حلال دانشگاه چولالانگکورن با اعزام هیئت علمی درشانزدهمین مجمع عمومی موسسه اسلامی استاندارد و اندازه شناسی در عربستان سعودی شرکت کرد. دانشیار وینای دهلان سرپرست هیئت اعزامی در این دیدار با شاهزاده ممدوح بن سعود بن سنیان آل سعود، رئیس دانشگاه اسلامی مدینه، سازمان غذا و داروی عربستان و اتاق بازرگانی جده پیرامون همکاری و تبادل دانش و فناوری صنعت محصولات حلال دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند ،تایلند امیدوار است از طریق ارائه دستاوردهای خود در دانش و صنعت محصولات حلال روابط بین تایلند و عربستان سعودی به طور معمول بهبود یابد. این هیئت علمی در گفتگو با رئیس دانشگاه اسلامی مدینه در مورد تحقیقات و پیشرفت های صورت گرفته در تایلند و آمادگی خدمات آزمایشگاهی بمنظور بررسی کیفیت محصولات حلال با استفاده از فناوری روز و تایید کیفیت محصولات گزارشی ارائه گردید. در این سفر همچنین با سازمان غذا و داروی عربستان و اتاق بازرگانی جده دیدار و گفتگو کردند.
موضوعات مورد بحث در حال حاضر بیشتر بر همکاری دانشگاهی بین دو کشور در زمینه تبادل دانش متمرکز است. در آینده، ممکن است اعزام کارشناس جهت برگزاری یک دوره آموزش آزمایشگاهی به مرکز حلال که تحت نظارت دانشگاه چولالانگکورن است، پیشنهاد شود.
ملاحظه : روابط عربستان سعودی با تایلند از سال 1989 بدلیل واقعه سرقت جواهرات سلطنتی از یک شاهزاده سعودی توسط یک کارگر تایلندی به بحران سیاسی تبدیل گردید. در اثر این رویداد که منجر به برخی حوادث قتل و ترور نیز شد، روابط دو کشور تنزل یافته و بخشی از فرصت های اقتصادی دوجانبه متوقف گردید. از این نظر زمینه های بازسازی و ارتقاء روابط همواره در نظر طرفین قرار داشته است.
پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس