یک سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود


یک سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با عبور یک سامانه بارشی خفیف در استان از بعدازظهر یکشنبه تا پایان وقت دوشنبه، بارش باران در برخی نقاط استان به ویژه در کوهرنگ، و بارش برف در ارتفاعات؛ پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که همراه با وزش باد به نسبت شدید است ضعیف بوده و در پایان وقت دوشنبه از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آن برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما و پدیده مه‌گرفتگی در استان پیش‌بینی می‌شود.

چراغپور از کاهش ۳۲ درصد میانگین بارش‌ها در استان خبر داد و گفت: کاهش بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ به کمتر از ۵۰ درصد کاهش داشته بطوریکه میانگین بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان ۱۳۳ میلیمتر است در صورتی که دوره مشابه میانگین بلندمدت آن ۲۷۲ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بر تداوم خشکسالی در استان برای سال آبی جاری اشاره کرد و گفت: با گرمایش هوا رژیم بارش‌ها از برف به باران تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان