یک انبار لوازم خانگی قاچاق در جیرفت کشف شد


یک انبار لوازم خانگی قاچاق در جیرفت کشف شد

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از شناسایی و کشف یک انبار لوازم خانگی قاچاق در شهرستان جیرفت خبر داد.

مسلم مروجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان سازمان صمت جنوب کرمان در بازرسی ها مستمر خود یک انبار لوازم خانگی قاچاق را در جیرفت کشف کردند.

وی ادامه داد: این انبار لوازم خانگی، ثبت سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت نبوده لذا کالاهای موجود در این انبار ضبط و پرونده این واحد به منظور رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لوازم خانگی کشف شده در این انبار را ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال برآورد کرده اند.

گفت: فعالان اقتصادی حوزه جنوب کرمان انبارها و فعالیت های اقتصادی خود را ثبت سامانه های جامع انبار و سامانه تجارت کنند.

وی با بیان اینکه همه واحدهای تولیدی، اصناف و شرکت‌های پخش مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند، گفت: در صورت انجام نشدن این تکلیف قانونی علاوه‌ بر نبود امکان عرضه کالا، با متخلفان بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی می‌شود.

مروجی، رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی برای تسهیل، جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار، قاچاق کالا، بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه را از مزایای ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت برشمرد.

وی با بیان اینکه کالاهای ثبت و یا تایید ‌نشده در سامانه جامع تجارت، قاچاق محسوب می‌شود، اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه انباشت کالا و احتکار، موضوع را به ستاد خبری سازمان از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، یک سوم کرمان به عنوان پهناورترین، استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان