مشارکت داوطلبان هلال‌احمر گلستان برای مهار کرونا ادامه دارد


مشارکت داوطلبان هلال‌احمر گلستان برای مهار کرونا ادامه دارد

گرگان - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گلستان گفت: همکاری 10 هزار نیروی داوطلب از جمله سرمایه‌های اصلی این جمعیت و عامل موثر کنترل کرونا در استان است که این مشارکت کماکان و تا زمان مهار کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

فرهاد میقانی روز یکشنبه همزمان با روز جهانی داوطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگامی داوطلبان در اجرای طرح های مرتبط با مهار کرونا از جمله طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون، شایسته تقدیر بوده و امیدواریم این حضور فعال در زمانی کوتاه به رفع کامل خطر کرونا منجر شود.

وی بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان به جز کرونا، در دیگر حوادث و اتفاقات استان مانند ریزش معدن زمستان یورت آزادشهر ، سیل گلستان و زلزله مناطق شرقی استان در سالهای گذشته پیشقدم بودند و بدون چشمداشت و با نیت خالص به یاری همنوعان شتافتند.

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان حضور داوطلبان را یکی از ظرفیت‌های خوب این نهاد انسان دوستانه برشمرد و گفت: داوطلبان نیروهای خط مقدم فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و برنامه‌های جمعیت هستند.​

مشارکت داوطلبان هلال‌احمر گلستان برای مهار کرونا ادامه دارد

میقانی یادآور شد: در کنار نیروهای جوان و علاقمند به امداد و نجات که با سپری کردن دوره‌های آموزشی به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر در می‌آیند، پزشکان، پیراپزشکان، استادان دانشگاه، معلمان، تجار، بازرگانان، بازاریان و خیران عضو مجموعه داوطلبان هستند.

وی اظهار داشت: داوطلبان در چهار شاخه و گروه مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت سازماندهی شدند و به تناسب توانمندی و براساس تخصص، تمکن مالی، وقت و سایر موارد در برنامه‌های هلال احمر شرکت می کنند.

میقانی به اجرای طرح کاروان‌ سلامت با مشارکت داوطلبان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: این‌طرح در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت در مناطق محروم و کم‌برخودار و در راستای ارتقای سلامت جامعه با مشارکت پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و پیراپزشکان با ویزیت و داروی رایگان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح بیماران‌نیازمند به طول درمان از سوی پزشکان شناسایی و معرفی می‌شوند و تا زمان بهبودی کامل از سوی خیران داوطلب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی