آموزش تمیز کردن گاز و هود شیشه‌ای چرب


آموزش تمیز کردن گاز و هود شیشه‌ای چرب

محصولات شیشه‌ای به راحتی لک و چربی را نشان می‌دهند و باید به خوبی تمیز شوند. در این مقاله علاوه بر آموزش تمیز کردن هود و گاز شیشه‌ای به بررسی نکات مهم در خرید هود و گاز نیز پرداخته شده است. نوشته آموزش تمیز کردن گاز و هود شیشه‌ای چرب...

آشپزخانه را می‌توان مهمترین بخش هر خانه دانست. پس پاکیزگی آشپزخانه بخصوص اجزایی که با پخت و پز غذا در ارتباط هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن لک و چربی از هود شیشه‌ای و گاز شیشه‌ای صحبت می‌کنیم. همانطور که می‌دانید محصولات شیشه‌ای به راحتی لک و چربی را نشان می‌دهند و باید به خوبی تمیز شوند. در این مقاله علاوه بر آموزش تمیز کردن هود و گاز شیشه‌ای به بررسی نکات مهم در خرید هود و گاز نیز می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

آموزش تمیز کردن هود شیشه‌ای

برای تمیز کردن هود شیشه‌ای یا نمای بیرونی هود با هر متریالی بهترین روش استفاده از پاک کننده‌های چند منظوره یا شیشه پاک‌کن است. با این پاک کننده‌ها هر گونه لک و چربی به راحتی پاک می‌شوند. البته برای هودهایی با بدنه آهنی بهترین پاک کننده محلول آب و صابون است و برای هودهایی که ممکن است قسمت‌های پلاستیکی داشته باشند بهترین پاک کننده صابون یا پاک کننده‌های چند منظوره هستند. در هر صورت بهتر است با توجه به متریال هود، پاک کننده مناسب را انتخاب کنید تا به بدنه هود آسیب نرسد و هود شما دوام بیشتری داشته باشد.

ابتدا به کمک یک دستمال تمیز و خشک گرد و غبار و آلودگی‌هایی که ممکن است روی هود وجود داشته باشد را پاک کنید.

سپس پاک کننده مورد نظر که برای هود شیشه‌ای، شیشه پاک کن است را روی سطح هود اسپری کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال مناسب شیشه را پاک کنید.

خرید بهترین هود آشپزخانه

هنگام خرید هود آشپزخانه فقط به زیبایی یا قیمت مناسب توجه نکنید. بهتر است مجموعه‌ای از عوامل را در نظر بگیرید تا خرید خوبی داشته باشید.

اولین مورد متریال بدنه هود است که در میزان لک پذیری و نحوه تمیز کردن آن موثر است. با توجه به میزان استفاده و حتی زمانی که می‌توانید برای تمیز کردن آن بگذارید انتخاب کنید.

اندازه هود یکی از مهمترین عوامل است. اندازه هود باید هم متناسب اجاق گاز شما باشد و هم اندازه آشپزخانه و محل نصب موردنظر

سهولت نصب، قدرت هود، صدای هود، سرعت فن، نوع فیلترها، قیمت و … از سایر عوامل مهم در انتخاب هستند.

آموزش تمیز کردن گاز شیشه‌ای و چدن گاز

در مقاله‌ای از سایت چارسو درباره تمیز کردن چدن گاز با سرکه و تمیز کردن گاز شیشه ای می‌خوانیم: اگر اجاق گاز شیشه‌ای دارید بهترین روش این است که حوله‌ای را با آب گرم نمدار کنید. حوله را روی سطح گاز قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه باقی بماند. بعد از خیس شدن و نرم شدن کثیفی‌ها، سطح گاز شیشه‌ای را با یک دستمال دیگر تمیز و خشک کنید. اگر چربی و لکه گاز زیاد بود می‌توانید بین روش‌های بالا از جوش شیرین، صابون، لیمو و سرکه هم استفاده کنید.

اگر چدن‌ها چندان کثیف نیستند کافی است آنها را درون سینک یا یک لگن قرار دهید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و صبر کنید تا آب داغ به خوبی چربی و لکه‌ها را در خودش حل کند. در غیر اینصورت از ترکیب مایع ظرفشویی، سرکه و آب گرم استفاده کنید. اگر شدت کثیفی چدن گاز بالا بود استفاده از آمونیاک رقیق شده بهترین راه حل است. برای یک ساعت چدن‌ها را در با لیوان آمونیاک رقیق شده در نایلون قرار دهید.

آموزش تمیز کردن گاز و هود شیشه‌ای چربآموزش تمیز کردن گاز و هود شیشه‌ای چرب

خرید بهترین گاز رومیزی برای آشپزخانه

در مقاله‌ای از سایت wayfair می‌خوانیم: با یک اجاق گاز مناسب که به خوبی روی میز نصب شده است، می‌توانید آشپزخانه خود را زیباتر کنید. گاز رومیزی یک محصول قابل حمل است که در صورت تغییر مکان می‌توانید آن را با خود به خانه جدید ببرید. در خرید یک اجاق گاز جدا از هزینه و زیبایی ظاهری باید به نکات دیگری توجه کرد. اجاق های جدیدتر اغلب برای بهره وری بهتر انرژی طراحی می‌شوند.

تمام نکاتی که اگر به آنها توجه کنید قطعا می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید شامل:

نوع سوخت مصرفی (برقی، گازی، برقی-گازی) قیمت اندازه اجاق گاز قدرت و تعداد شعله‌ها گارانتی و خدمات پس از فروش جنس اجاق گاز ( استیل، شیشه‌ای و …) نوع قطعات (ایرانی یا خارجی) دوام و نحوه نگهداری ویژگی‌های خاص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها