هفته‌ای بارانی پیش روی کرمانشاه است


هفته‌ای بارانی پیش روی کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد که آسمان استان تا پایان هفته نیمه ابری همراه با بارش باران و برف است.

«فیروز دولتشاهی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، موجی ناپایدار از اواخر وقت فردا و طی ساعاتی از روز دوشنبه جو منطقه را متاثر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این موج افزون بر وزش باد و ابرناکی آسمان، منجر به بارندگی و رعد و برق بخصوص در نیمه شرقی و شمالی استان می‌شود و بارش در ارتفاعات و گردنه ها به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

دولتشاهی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه مه صبحگاهی در نواحی مرطوب و سردسیر، دور از انتظار نیست، گفت: در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد، افزایش ابر و احتمالاً رگبار پراکنده و موقت باران مهمترین پدیده های جوی در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: دمای هوای روزانه در غالب نقاط استان، از امروز تا روز پنج شنبه بتدریج و با روندی آرام افزایش می یابد.

تداوم کاهش باران

به گزارش ایرنا، ساکنان استان کرمانشاه در در هفته های گذشته روزهای بارانی را تجربه کرده اند، اما آنطور که سازمان هواشناسی اعلام کرده است این بارشها بسیار کمتر از سال های قبل است.

بر اساس اعلام این سازمان از ابتدای سال زراعی( اول مهر ماه) تا کنون به صورت میانگین ۶۰ میلیمتر باران در استان کرمانشاه باریده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش را نشان می دهد؛ سال گذشته تا این مدت حدود ۱۳۳ میلیمتر باران در کرمانشاه باریده بود.

سال آبی گذشته در مجموع ۲۹۷ میلیمتر باران در سطح این استان بارید که نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد کاهش داشت و در نهایت منجر به افت ۶۰ درصدی روان آب‌ها و ۷۰ درصدی آب چشمه‌ها در کرمانشاه شد.

این وضعیت روند برداشت از سدهای را نیز افزایش داد به نحوی که بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای اکنون در مجموع ۷۲۷ میلیون متر مکعب یعنی ۵۴ درصد آب پشت ۱۲ سد مخزنی استان وجود دارد.

این خشکسالی به بخش کشاورزی کرمانشاه نیز بیش از چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی استان را از سالی چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن به ۸۰۵ هزار تن کاهش داد.

بر اساس آنچه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرده است، به نظر می رسد خشکسالی همچنان امسال نیز گریبانگیر کرمانشاه باشد.

دولتشاهی، گفت: براساس تحلیل نقشه های بلند مدت به نظر می رسد که میزان بارش های کرمانشاه در پاییز امسال بازهم از حد نرمال پایین تر باشد.

با این حال بر اساس پیش بینی کارشناسان اداره هواشناسی استان کرمانشاه به نظر می رسد که میزان بارش ها در زمستان امسال به حد نرمال نزدیک شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس