استقرار جوی آرام در سرتاسر گلستان/ افزایش نسبی دمای استان از امروز


استقرار جوی آرام در سرتاسر گلستان/ افزایش نسبی دمای استان از امروز

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به خروج سامانه هوای سرد از استان گلستان از شب گذشته، گفت: از امروز جوی نسبتا پایدار و آزام در سرتاسر استان حاکم خواهد شد.

نوربخش داداشی در گفتو گو با ایسنا با اشاره به اینکه مردم استان گلستان در هفته گذشته دو سامانه بارشی و هوای سرد و همچین بادهای بسیار تند را پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: با ورود سامانه سرد وبارشی از بامداد روز پنجشنبه توفان با سرعت 90 کیلومتر در ساعت مراوه تپه را درنوردید و بیشترین میزان بارش از آغاز بارندگی تا پایان آن در نوچمن بمیزان 35 میلیمتر و بیشترین میزان برف در دراز نو 20 سانتیمتر اندازه گیری و ثبت شد.

وی با بیان اینکه بندرگز و کردوکوی با 29 میلیمتر بارندگی بیشترین و مراوه تپه و گنبدکاووس با 6 و 9 میلی متر کمترین بارندگی را در روزهای گذشته داشتند، افزود: در این بازه زمانی شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان بارندگی 23 میلیمتری را تجربه کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه بر اساس الگوهای پیش یابی، سامانه سرد و بارشی از شب گذشته از مرزهای شرقی گلستان خارج شده است، ادامه داد: و تا اواخر هفته آینده به جز روز دوشنبه که با عبور امواج کوتاه احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد، جوی نسبتا آرام در استان حاکم خواهد شد.

داداشی با اشاره به اینکه در روزهای آتی افزایش سبی دما را در سطح استان گلستان شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: در صورت پیش یابی و پیشبینی موارد خاص در روزهای آتی قطعا مراتب به سمع و نظر مردم استان خواهیم رساند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی