مصب گرگانرود برای تردد پرورش‌دهندگان ماهی لایروبی می‌شود


مصب گرگانرود برای تردد پرورش‌دهندگان ماهی لایروبی می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل شیلات گلستان گفت: مصب گرگانرود به دریای خزر برای تردد آسان‌تر قایق‌های پرورش‌دهندگان در فصل پرورش ماهی لایروبی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: لایروبی گرگانرود و احداث سایت پشتیبان یکی از مهمترین نیازهای طرح پرورش ماهی در دریا است که انجام آن از سوی شیلات دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در دریا برای ۶۸ قفس و پن مستقر در سواحل گلستان از اول دی ماه پیش بینی کرد که امسال ۱۵۰ تن ماهی در استان تولید شود.

قدس‌علوی گفت: در تامین بچه ماهی مورد نیاز ذخیره سازی در قفس و پن های گلستان، اولویت با تولید کنندگان ماهیان سردابی داخل استان است.

طرح پرورش ماهی در پِن (محوطه‌ای محصور شده با تور و متصل به کف دریا) به سبب عمق کم آب دریای خزر در سواحل گمیشان و بندرترکمن با پیگیری اداره کل شیلات گلستان و همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط، شرایط مناسب و ایده آلی را برای سرمایه‌گذاری در بین علاقمندان به این نوع پرورش ماهی فراهم کرده است.

در افق ۱۴۰۴ تولید ۷۰۰ تن ماهی در پهنه آبی دریای خزر با استفاده از طرح پرورش ماهی در قفس و پن پیش بینی شده است.

طرح پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های بکر دریای خزر در گلستان به شمار می‌رود که سرمایه‌گذاری و توسعه پرورش آن در سال‌های اخیر بیشتر شده و آینده درخشانی در رونق اقتصادی سواحل نشینان منطقه دارد.

۱۲۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر در گلستان قرار دارد که ساکنان حاشیه آن از جمله گمیشان و بندرترکمن به حرفه صیادی اشتغال دارند و از این طریق تامین معاش می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته