استاندار کردستان: نظام آموزشی به سمت مهارت‌آموزی برود


استاندار کردستان: نظام آموزشی به سمت مهارت‌آموزی برود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به مهارت آموزی نیاز داریم و نظام آموزشی ما باید به سمت تربیت کردن جوانانی ماهر و دارای حرفه برود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزار موبایل اظهار داشت: جامعه را باید به سمت مهارت آموزی سوق داد و نظام آموزشی هم نیاز است اصلاح شود و نوجوانان و جوانانی با مهارت نربیت کنیم.

وی موضوع مهم امروز کشور و کردستان را بحث اشتغال و بیکاری دانست و افزود: فرهنگ پشت میز نشینی از دهه های قبل به کشور ما تزریق شد که باید این عادت اصلاح شود، چراکه ما نیازمند اشتغال مولد در عرصه‌های مختلف هستیم.

استاندار کردستان رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و وزیر تعاون را نگاه علمی به مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: باید به سمت جوان گرایی در همه عرصه ها برویم، ضمن اینکه روحیه نقادی و حقیقت جویی از ویژگی‌های جوانان بوده که ارزشمند است.

زارعی کوشا یکی از مزیت های جوانان کردستان را پیشگامی در حوزه نرم افزار موبایل دانست و ادامه داد: در همه نقاط کشور، ظرفیت های بسیار ارزشمنری وجود دارد که باید با تمرکز بر مزیت‌های نسبی و رقابتی، شاهد شکوفایی و عبور از نارسایی ها باشیم.

وی بر لزوم کارآمدی در نظام اجرایی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اولویت دولت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، چراکه اقتصاد ما دچار بیماری مزمنی است که به دهه های گذشته برمی گردد که یکی از عوامل آن، فشارها و مشکلات بین المللی بوده است.

استاندار کردستان از خودتحریمی و بی‌توجهی به پتانسیل های داخلی انتقاد کرد و ادامه داد: تحریم های خارجی در مقابل تحریم‌های داخلی چندان مهم نیست و آن چیزی که کشور ما را مبتلا به اقتصاد دارای مشکل کرده، تحریم های داخلی است که باید از آن عبور کنیم.

مدیرکل آمورش فنی و حرفه‌ای کردستان هم در این آیین اظهار داشت: در دنیا به آموزش مهارتی توجه ویژه ای شده و این مقوله در کشور ایران هم جایگاه خاصی دارد، همچنانکه در دولت سیزدهم مورد توجه است.

سیدجمید احمدی با بیان اینکه آموزش مهارتی با رویکرد ارتقای مهارتی افراد جویای کار و ارتقای مهارت آنان انجام می‌شود، افزود: در کردستان ظرفیت آموزش فنی و حرفه ای بسیار بالا است و هرساله در مسابقات ملی مهارت جوانان کردستاتی مدال کسب کرده اند.

وی با اشاره به آموزش نخبگان فنی و حرفه‌ای استان به هنرجویان اقلیم کردستان عراق در رشته‌های مختلف، اضافه کرد: تلاش ما این است که فرد بیکار آموزش مهارت ببیند تا بتواند وارد بازار کار و نیروی کار شایسته تربیت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را کشف استعدادها و ارتباط آنان با بازار کار عنوان کرد و افزود: مسابقات ملی مهارت امسال به صورت غیرمتمرکز و غیر همزمان در ۳۵ رشته در حال برگزاری است و برای اولین بار رقابت‌های رشته توسعه نرم افزار موبایل امسال در کشور به میزبانی کردستان برگزار می‌شود.

احمدی بیش از ۴۵ درصد کسانی که در کارگاه‌های آموزشی آموزش می‌بینند، از دانش آموختگان دانشگاهی هستند، یادآور شد: نیاز است مهارت آموزی در جامعه و به ویژه بین جوانان ترویج پیدا کند که رسانه ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم اظهار داشت: این دانشگاه به شکل خاص به همراهی گروه های مختلف و فنی و حرفه‌ای استان میزبانی رقابت‌های ملی مهارت را در رشته توسعه نرم افزار موبایل برعهده دارند.

قباد میمنت آبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ۱۲ هزار دانشجو دارد که با ۶ دانشکده و بخش‌های مختلف و براساس سند توسعه و تعالی دانشگاه در حال ارتقا است، افزود: دانشگاه آزاد به دانشگاه فناور و کارآفرین تبدیل شده و در هر شهرستان قطب مهارتی و فناوری براساس ظرفیت ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶ هرار استاندارد مهارتی در استان وجود دارد، ادامه داد: تلاش ما این است که دانشجویان مهارت لازم را یاد گرفته و بعد از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار شوند و بیکار نمانند.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل از ۱۴ تا ۱۸ آذر در سنندج برگزار می‌شود. ۲۰ تیم از ۱۰ استان در این رقابت‌ها حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل