نوین سازی یک واحد تخریبی در روستای زلزله زده فین بندرعباس اجرا شد


نوین سازی یک واحد تخریبی در روستای زلزله زده فین بندرعباس اجرا شد

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: فرایند نوین ساختمان سازی (LSF) در بازسازی یک واحد تخریبی در روستای زلزله زده سرزه بخش فین بندرعباس اجرا شد.

رضا مدرس روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای این واحد احداثی در بخش فین بندرعباس افزود: سازه نوین در روستای سرزه به دلیل قرارگرفتن در نزدیک ترین فاصله کانونی زلزله و خالی بودن از تعارض هایی مانند حریم و بستر رودخانه و سایر موارد فنی اجرا شد.

وی اظهارداشت: با استفاده از این سازه، فرآیند احداث این واحد مسکونی در کمتر از یک هفته به مرحله اسکلت رسید و تا هفته آینده تمام سازه تکمیل و واحد مسکونی به صورت کامل تحویل داده می شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان یادآورشد: از مزایای این سازه نوین، پیش ساخته بودن، سرعت زیاد در اجرا، سازگاری مناسب با محیط زیست، مقاومت لرزه ای مطلوب و اقتصادی بودن است.

در پی وقوع زلزله های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین در روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه در هرمزگان، علاوه بر استاندار، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و سایر مسوولان اجرایی استان، تاکنون ۴تن از مسوولان ارشد دولت سیزدهم برای بررسی وضعیت، پیگیری رفع مشکلات ، دیدار با مردم منطقه و تامین اعتبارات به این استان سفر کردند که مایه امید و دلگرمی زلزله زدگان شده است.

در حال حاضر روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله ۲۳ آبان ماه امسال را دیده اند که با مدیریت استاندار هرمزگان تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها در حال انجام است.

هرچند تاکنون اعتبار ملی برای زلزله زدگان هرمزگان اختصاص نیافته و پیگیری مسوولان برای تامین این اعتبار بوده اما درحال حاضر تلاش دستگاه های امدادی، جهادی و بنیاد مسکن هرمزگان براین است که از منابع استان همه زلزله زدگان آسیب دیده تا پایان سال اسکان یابند.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، نخستین مسوول ارشد دولت سیزدهم بود که همان شامگاه ۲۳ آبانماه با دستور آیت الله سید ابراهیم رییسی در سریع ترین زمان ممکن در محل وقوع زلزله در هرمزگان حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از این حادثه را بررسی کرد.

روز پنجشنبه چهارم آذرماه نیز محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری در سفری یک روزه وارد هرمزگان شد که در جریان این سفر با بالگرد عازم مناطق زلزله زده شد و از نزدیک در جریان وضعیت مردم این مناطق و اقدام های در دست انجام قرار گرفت.

سفر محسن رضایی به عنوان دومین مقام اجرایی دولت سیزدهم به هرمزگان در کمتر از ۱۲ روز از وقوع زلزله نشان از اهتمام دولت برای حل سریع تر مشکلات مردم زلزله زده بخش فین بندرعباس دارد که امید می رود این حرکت نوید بخش روزهای خوب برای رفع آلام مردم باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در جریان سفر به مناطق زلزله زده هرمزگان در جمع مردم حضور یافت و گفت: دولت مصمم به رفع مشکلات مردم زلزله زده هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن است و در این مسیر نیز از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده می کند.

محسن رضایی اظهارداشت: پیشرفت خوبی در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان هرمزگان وجود دارد و هم اکنون کار آوار برداری انجام شده و ساخت واحدهای مسکونی با سرعت در حال انجام است.

در جریان ۲ زلزله قدرتمند اخیر در هرمزگان شمار قابل توجهی از واحدهای مسکونی در منطقه فین بندرعباس آسیب دیدند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند که هم اکنون کار آواربرداری در برخی از مناطق تمام شده و پی ریزی فنداسیون واحدهای مسکونی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده روستاهای فین بندرعباس که با حضور دستگاه های اجرایی خدمات رسان برگزار شد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۸واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده و تمام دهیاری ها و شهرداری ها مکلف هستند در مناطق متاثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه ای صادر کنند.

مهدی دوستی افزود: برخی از منازل روستاهای سیاهو نیز در اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و کار جمع آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب دیده تا اخرین مورد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پیمانکار در شش منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: به منظور تسهیل خدمات دهی به روستائیان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم های بنیاد مسکن در دهیاری های روستاهایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟