صرافی بیت مارت هک شد! | دزدیده شدن 200 میلیون دلار رمزارز


صرافی بیت مارت هک شد! | دزدیده شدن 200 میلیون دلار رمزارز

صرافی رمزارز بیت مارت (Bitmart) پس از هک کیف‌پول‌های آنلاین بلاک چین اتریوم و بایننس اسمارت چین، نزدیک به 200 میلیون دلار را از دست داد. گزارشات حاکی از آن است یک گروه هکر، 20 نوع توکن مختلف را از جمله بایننس کوین، سیف مون، دلار بایننس اسمارت چین و بی ان بی پی از […]

گزارشات حاکی از آن است یک گروه هکر، 20 نوع توکن مختلف را از جمله بایننس کوین، سیف مون، دلار بایننس اسمارت چین و بی ان بی پی از صرافی بیت مارت خارج کرده‌اند.

هک 200 میلیون دلاری بیت مارت اولین بار توسط Peckshield، یک شرکت امنیت بلاک چین و تجزیه‌وتحلیل داده فاش شد. این شرکت در ابتدا انتقال تقریباً 100 میلیون دلاری را از طریق بلاک چین اتریوم شناسایی کرد.

تحقیقات بیشتر این تیم نشان داد که هم‌زمان یک هک 96 میلیون دلاری روی ذخایر بایننس اسمارت چین نیز انجام شده است.

هکرها بیش از 20 توکن را که شامل آلت کوین‌هایی مانند بایننس کوین (BNB)، سیف مون (SAFEMOON)، دلار بایننس اسمارت چین (BSC USD) و بی ان بی پی (BPay) بودند، دزدیده‌اند.

مقادیر قابل‌توجهی از میم کوین‌ها مانند BabyDoge، Floki و Moonshot نیز در این هک از دست‌ رفته‌اند.

مدیرعامل بیت مارت، شلدون شیا (Sheldon Xia) این هک را در توییتر به‌عنوان یک «نقض امنیتی مقیاس بزرگ» در کیف پول‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین تأیید کرد.

به نظر می‌رسد این اتفاقات تهدیدی جدی برای اکوسیستم رمزارزها است. پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال سلسیوس نیز ضرر 50 میلیون دلاری خود را از سوءاستفاده پروتکل مالی غیرمتمرکز BadgerDAO تایید کرد.

اولین گزارش‌ها در مورد نقض امنیتی BadgerDAO در 2 دسامبر منتشر شد. این پروتکل به طور رسمی اعلام کرد که چندین گزارش از برداشت‌های غیرمجاز وجوه کاربران را در روز چهارشنبه دریافت کرده است.

با انجام اقدامات پیشگیرانه مشابه بیت مارت، تیم Badger به بررسی این موضوع ادامه داد و تمام قراردادهای هوشمند روی پروتکل را متوقف کرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: صرافی کوین بیس هک شد! | دزدیده شدن دارایی 6000 کاربر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور