موج بارشی زودگذر از کردستان عبور می‌کند


موج بارشی زودگذر از کردستان عبور می‌کند

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: یک موج بارشی زودگذر از اواخر وقت امشب (یکشنبه) از سطح استان عبور می کند که باعث بارش‌های پراکنده باران و برف در نقاط جنوبی و غربی می‌شود.

خسرو سیف پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موج بارشی ظهر روز دوشنبه از استان خارج می‌شود، اما بارش برف و کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست و امکان اختلال در تردد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت هوای استان تا روز چهارشنبه پایدار است، ادامه داد: دمای هوای استان نیز در چند روز آینده تغییرات آنچنانی ندارد، اما صبح روز سه شنبه هوای سرد و یخبندانی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته روستای سلین در شهرستان سروآباد با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهر بابارشانی در شهرستان بیجار با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بودند.

او یادآور شد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین ساعت، منفی یک درجه و در گرمترین حالت ۱۰ درجه سانتی گراد به ثبت رسید.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت (۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق