بوکس گنبدکاووس به حمایت نیاز دارد


بوکس گنبدکاووس به حمایت نیاز دارد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات بوکس گنبدکاووس گفت: بوکس به عنوان سومین رشته ورزشی پرطرفدار این شهرستان برای بازگشت آن به شکوفایی دهه‌ قبل نیاز به حمایت مسوولان دارد.

غلامرضا کهساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود ۲۲۰ نفر به صورت حرفه‌ای توسط ۹ مربی خبره گنبدی در حال فراگیری رشته بوکس هستند که بیش از نیمی از آنان را علاقمندان گروه سنی نونهال و نوجوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اولویت نخست هیات بوکس شهرستان اجرای طرح استعدادیابی در گروه سنی پایه با همکاری آموزش و پرورش است و تاکنون بوکسورهای خوبی در رده سنی پایه پرورش یافتند که نمونه آن می‌توان به "دانیال ساعدی" اشاره کرد که هم اینک در اردوی تیم ملی به‌سر می‌برد.

رییس هیات بوکس گنبدکاووس ادامه داد: همچنین هشت نفر از بوکسورهای شهرستان به نام‌های "کمیل کهن پور، عمران پیری، محمدرسول اسکندرلی، عبدالسلیم صفایی و آیدین کر" موفق به کسب مقام اول و "سبحان پودینه،🥈کیارش شهابی و سپهر سارلی"موفق به کسب مقام‌ دوم🥊مسابقات انتخابی تیم بوکس نونهالان استان برای اعزام به المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور شدند.

کهساری یادآور شد: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ آذر با حضور ۴۴ ورزشکار از شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، کلاله، علی‌آبادکتول و بندرترکمن در سالن بوکس گرگان برگزار شد.

وی گفت: این شهرستان در دهه گذشته با وجود بوکسورهای شاخصی به مثل "سعید سرابی‌زاده قهرمان آسیا، ابراهیم ارمشی، محمد داز و میثم بیک‌زاده قهرمان ملی" حرف‌ها برای گفتن در مسابقات کشوری داشت اما به دلیل نبود حمایت کافی جایگاه از این رشته به مرور روند نزولی یافته است.

کهساری از مسوولان استانی و شهرستانی خواست با حمایت از ورزشکاران این رشته برای حضور در مسابقات، تامین تجهیزات لازم برای تمرین و فراهم کردن شرایط برای میزبانی گنبد از مسابقات استانی و کشوری، باعث اوج گیری دوباره بوکس شهرستان شوند.

به گفته حجت الله یوسفی رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، با کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی شمار ورزشکاران سازمان یافته به دلیل شرایط کرونایی ۲ سال اخیر، هم اکنون پنج هزار ورزشکار بیمه شده در ۴۰ هیات ورزشی شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان