«اثری هنری» که اتفاقی خلق نشد؛ یوفا پای حرف‌های طارمی نشست


«اثری هنری» که اتفاقی خلق نشد؛ یوفا پای حرف‌های طارمی نشست

تهران- ایرنا-  مهاجم ایرانی باشگاه پورتو پرتغال فصل گذشته با گل قیچی‌برگردان به چلسی، رد پای خود را در لیگ قهرمانان برجای گذاشت و حالا چند روز پیش از دیدار پورتو با اتلتیکومادرید، «مهدی طارمی» برای گفت‌وگو با نشریه لیگ قهرمانان یوفا انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، طارمی و پورتو در گروه دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان با تیم‌های لیورپول، آ.ث میلان و اتلتیکومادرید هم گروه بوده و هم‌اکنون با ۵ امتیاز در رده دوم جای گرفته است.

در آستانه دیدار سه‌شنبه شب‌ پورتو برابر اتلتیکو، نشریه لیگ قهرمانان اروپا وابسته به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) پای حرف‌های ستاره تیم ملی ایران نشست. طبیعتا گلی که وی در فصل گذشته برابر چلسی به ثمر رساند، یکی از موضوعات گفت‌وگو بود. یک اثر هنری که قطعا اتفاقی خلق نشده است.

«اثری هنری» که اتفاقی خلق نشد؛ یوفا پای حرف‌های طارمی نشست

طارمی صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: زمانی که در ایران بودم و برای پرسپولیس بازی می‌کردم، چندین بار قیچی‌برگردان را امتحان کردم. با خودم می‌گفتم سرانجام در یک بازی مهم چنین گلی می‌زنم. همیشه تلاش کرده‌ام تا چیزی را به دست بیاورم که پس از آویختن کفش‌ها، به آن ببالم.

طارمی ۲۹ ساله حالا بازیکن ثابت لیگ قهرمانان اروپا بوده و روزهایی که این تورنمنت برای وی تنها یک رویای دوردست می‌نمود، مدت‌هاست به پایان رسیده‌ است.

وی افزود: زمانی که در ۶ سالگی فوتبال را شروع کردم، همیشه لیگ قهرمانان را دنبال می‌کردم. بازی‌ها به وقت ایران خیلی دیر وقت آغاز می‌شد؛ نخستین باشگاهم در زادگاهم یعنی بوشهر بود. فوتبالم را به پدرم مدیونم. برای دوران خدمت سربازی مجبور بودم ۱۸ ماه از فوتبال دور باشم. پس از آن به پرسپولیس ملحق شدم و این اتفاق برایم باورکردنی نبود.

طارمی ادامه داد: پرسپولیس باشگاه بزرگی در ایران است و به همین دلیل رفتن به این تیم باورکردنی نبود. سپس به فوتبال اروپا آمدم و از آن به بعد اتفاقات خوب شروع شد.

ستاره تیم ملی ایران از شاهین بوشهر به اف‌.سی پورتو رسید و در این مسیر از ایران‌جوان، پرسپولیس، الغرافه و ریوآوه عبود کرد و به اهداف خود جامه عمل پوشاند.

وی اضافه کرد: چیزهایی که در دوران فوتبالم به دست آورده‌ام، باعث غرور و خوشحالی است؛ وقتی که کودک بودم، دوست نداشتم شبیه هیچ بازیکنی باشم بلکه فقط می‌خواستم خودم باشم: «مهدی طارمی.»

گل چشم‌نواز طارمی به‌تازگی نامزد دریافت جایزه بهترین گل سال فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) موسوم به پوشکاش نیز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان