طرز تهیه چیزکیک ژله اناری


طرز تهیه چیزکیک ژله اناری

امروزه انواع بسیار مختلفی از کیک‌ها وجود دارد. چیز کیک یکی از پرطرفدارترین کیک‌های موجود در بازار است. با ما باشید تا مرحله به مرحله و با ذکر نکات مهم، چیز کیک اناری امروز را به شما آموزش دهیم.

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه انواع بسیار مختلفی از کیک‌ها وجود دارد.

چیز کیک یکی از پرطرفدارترین کیک‌های موجود در بازار است.

امروز در کنارتان هستیم تا یکی از چیزکیک‌های بسیار دلبر و جذاب یعنی چیزکیک ژله اناری را به شما معرفی کنیم. مواد پنیری روی چیزکیک طعمی بسیار خوشمزه و متفاوت به این کیک خوشمزه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم این دستور پخت را از دست ندهید.

چون علاوه بر زیبایی ظاهری کیک، طعم واقعا دلپذیری دارد. همچنین به دلیل استفاده از میوه پاییزی زیبای انار یکی از دسرهای محبوب پاییزی به شمار می‌رود.

با ما باشید تا مرحله به مرحله و با ذکر نکات مهم، چیز کیک اناری امروز را به شما آموزش دهیم. مدت تقریبی تهیه چیزکیک اناری ۳۰ دقیقه است و مدت زمانی که تا مرحله سرو باید منتظر باشید ۵ تا ۶ ساعت است.

مواد لازم برای چیزکیک ژله اناری

بیسکوییت پتی‌بور ۲ بسته

کره ۱۲۵ گرم

پنیر خامه‌ای ساده ۲۰۰ گرم

خامه صبحانه ساده ۱۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم

شیر یک لیوان

پودر قند نصف لیوان

پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری

ژله انار ۲ بسته

آب انار یا آب ۱.۵ لیوان

انار دانه‌شده ۲ عدد متوسط

مراحل تهیه چیزکیک انار

۱. در اولین مرحله به سراغ تهیه پایه چیزکیک می‌رویم. کره به دمای محیط رسیده را آب کنید. برای این کار از روش بن‌ماری می‌توانید کمک بگیرید. راه ساده‌تر این است که کره را برای یک تا دو دقیقه در تستر یا ماکروفر قرار دهید تا کره از شکل جامد به مایع تغییر حالت دهد.

۲. حالا به سراغ بیسکوییت‌ها بروید. شما با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید بیسکوییت را وانیلی، ساده یا کاکائویی انتخاب کنید. بیسکوییت‌ها را با میکسر یا هر وسیله مناسب دیگری که در دسترس دارید به‌خوبی له کنید. بهتر است در این مرحله حساسیت بیشتری به ‌خرج دهید و حسابی بیسکوییت‌ها را پودر کنید تا یک‌دست شوند.

بیسکوییت و کره را در ظرف مناسبی ریخته و به‌ خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از این‌که کره کاملا به خورد بیسکوییت‌ها رفت مواد را درون قالب کمربندی ریخته و با کمک گوشت‌کوب سطح مواد را صاف کنید.

در این مرحله مقداری فشار به بیسکوییت و کره وارد کنید تا به خوبی منسجم و یک‌دست شوند. رعایت این اصل به شما کمک می‌کند تا هنگام سرو به‌راحتی بتوانید چیز کیک را برش بزنید و به بشقاب منتقل کنید. مواد بیسکوییتی را ۴۵ دقیقه به یخچال یا ۱۵ دقیقه به فریزر منتقل کنید. در این فاصله به سراغ تهیه مواد کرم روی چیزکیک بروید.

۳. پودر ژلاتین و وانیل را روی سطح شیر بریزید و چند دقیقه‌ای زمان دهید تا پودر ژلاتین عمل کند و به‌خوبی در شیر حل شود. برای بهتر عمل کردن پودر ژلاتین از روش بن‌ماری کردن می‌توان کمک گرفت. راه راحت‌تری که به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که برای یک تا دو دقیقه محلول شیر و ژلاتین را درون ماکروفر قرار دهید.

۴. پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه و خامه را درون ظرف مناسبی ریخته و با قاشق ‌هم بزنید. زمانی که با هم مخلوط شدند از هم‌زن برقی کمک بگیرید و ۳ تا ۴ دقیقه مواد را به‌ هم بزنید تا به صورت کامل بافت پنیرها و خامه یک‌دست شود.

در این مرحله شیر و ژلاتین را به پنیرها اضافه کرده و مجددا با هم‌زن برقی ۲ تا ۳ دقیقه به‌هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند.

مواد کرم چیزکیک شما آماده شده است. حالا می‌توانید آن را روی پایه بیسکویتی چیزکیکتان بریزید و به یخچال منتقل کنید. ۳ تا ۴ ساعتی باید زمان دهید تا مواد چیزکیک به‌خوبی ببندد.

۵. بعد از گذشت این زمان حتما چک کنید و مطمئن شوید که مواد کرم چیزکیک، کاملا بسته باشد. آخرین مرحله این دسر خوشمزه یعنی تهیه ژله اناری با دانه‌های انار فرا رسیده است.

برای تهیه ژله اناری یک لیوان آب جوش را به پودر ژله انار اضافه کنید و آن‌قدر به‌هم بزنید تا مایع شفافی حاصل شود. کمی صبر کنید تا حرارت آب کم شود. در این مرحله آب طبیعی انار یا آبمیوه صنعتی انار را اضافه کنید و هم بزنید. حالا دانه‌های انار را درون آن ریخته و در حد مخلوط شدن با هم ترکیب کنید.

با کمک ملاقه از مخلوط ژله و انار روی سطح پنیری چیزکیک بریزید. مجددا چیزکیک را به یخچال منتقل کنید و دو تا سه ساعتی زمان دهید تا ژله به‌خوبی خودش را بگیرد.

چیز کیک شیک و مجلسی شما آماده است. در آخرین مرحله برای این‌که کاری بسیار تمیز و مرتب داشته باشید با کمک چاقو اطراف چیزکیک را از قالب جدا کنید.

نکات مهم در تهیه چیزکیک انار

۱- ته قالب کمربندی را با کمک پلاستیک بپوشانید و با برس به‌خوبی چرب کنید. این موضوع باعث می‌شود که پایه چیزکیک به قالب نچسبد و به‌راحتی جدا شود.

۲- باید ژله خنک‌شده باشد تا آن را روی سطح چیزکیک بریزید. اگر داغ باشد باعث سوراخ شدن لایه پنیری می‌شود و شکل ظاهری دسر را خراب می‌کند.

۳- می‌توانید از هر رنگ ژله و میوه‌ای که مناسب سلیقه و ذائقه‌تان است استفاده کنید.

۴- در صورتی که پنیر ماسکارپونه در دسترس ندارید، از پنیر ساده هم می‌توانید استفاده کنید. فقط حتما توجه کنید که پنیر بی‌نمک باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟