800 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان همدان اختصاص یافت


800 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص 800 میلیارد تومان تسهیلات به رونق تولید استان خبر داد و گفت: این تسهیلات کم‌بهره برای واحدهای تولیدی واجد شرایط در سطح استان‌ پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، "ظاهر پورمجاهد" روز یکشنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: قریب ۳۲ هزار میلیارد تومان در سرفصل‌ها و ردیف‌های مختلف در منابع بند الف تبصره۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یافته که سهم استان همدان با کسر ۱۰ درصد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: این رقم بر اساس شاخص‌های نرخ بیکاری و نرخ مشارکت فعالیت‌های اقتصادی بین استان‌ها تقسیم شده که سهم همدان حدود ۳ درصد است.

معاون اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: این تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالا و برای شتاب بخشیدن به مراحل تکمیل و بهره برداری پرداخت می شود.

به گفته او، واحدها از قبل شناسایی شده و رایزنی های اولیه نیز با بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات فوق انجام شده است.

پورمجاهد با بیان اینکه تسهیلات بهترین وام یارانه دار برای حمایت از تولیدکنندگان و طرح‌های سرمایه گذاری است، از دستگاه های متولی و بانک ها خواست نهایت تلاش خود را برای بهره مندی از این فرصت بکار بگیرند.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت افزایش سطح اشتغال و تولید است و پرداخت این تسهیلات می‌تواند موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در سال‌جاری قریب ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کردیم که در سامانه رصد ثبت شده و برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ درصدی ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ۳۱ استان کشور با حضورنمایندگانی از وزارتخانه ها و بانکهای کشور به صورت مجازی حضور داشتند و استانهای تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان مشکلات و موانع موجود در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را به نمایندگی از بقیه مراکز عنوان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...