تاکید استاندار گلستان بر تکمیل سریع خانه‌های زلزله‌زده روستای قورچای


تاکید استاندار گلستان بر تکمیل سریع خانه‌های زلزله‌زده روستای قورچای

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان در بازدید از روستای زلزله‌زده قورچای آزادشهر بر حمایت و پشتیبانی از آسیب‌دیدگان این حادثه و تکمیل خانه‌های باقیمانده تخریب‌شده بر اثر این حادثه تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی محمدزنگانه همچنین ضمن دیدار با مردم این روستا از مجموعه اقدامات بهسازی و بازسازی صورت گرفته دیدن کرد.

زلزله ۵.۱ ریشتری ۱۷ شهریور پارسال به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان خسارت زد که بیشترین خسارت مربوط به ۲ روستای قورچای و ویرو بود.

براثر این زلزله ۱۲۴ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان نیازمند ساخت مجدد و ۷۱ خانه نیاز به تعمیر داشت.

از زمان شروع ساخت خانه های آسیب دیده از زلزله تاکنون ۱۸۳ واحد به بهره برداری رسیده و بقیه در مراحل گوناگون ساخت قرار دارد.

به گفته حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ۶۰ درصد خانه‌های تخریب شده زلزله رامیان خشتی و گلی بود که به بدلیل غیرمقاوم بودن امکان تعمیر و سکونت مجدد در آنها وجود نداشت.

خسروی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان هم گفت: این نهاد تاکنون برای هر یک از این واحدهای خسارت دیده از زلزله ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله، ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان پرداخت کرده و با پیگیری های مدیرکل بنیاد مسکن استان مقرر گردیده به هر یک از این واحدها ۵۰۰ میلیون ریال دیگر در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله تخصیص یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در