تکمیل موج شکن‌های هرمزگان به 23هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


تکمیل موج شکن‌های هرمزگان به 23هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه 23 موج شکن مردمی در استان وجود دارد، گفت: برای تکمیل، تجهیز و لایروبی این موج شکن ها حداقل به 23 هزارمیلیارد ریال اعتبارات دولتی نیاز داریم.

عبدالرسول دریایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱ مورد از موج شکن های مردمی در غرب هرمزگان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن نیز در جزیره قشم است.

وی بیان داشت: همه این موج شکن های مردمی خام، دارای ۲ بازوی سنگی و بدون امکانات و تجهیزات بندری بوده که بدون دریافت اعتبارات و تجهیزات لازم، هیچگونه قابلیت بهره‌برداری ندارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: تحویل گیری موج شکن ها با همکاری سازمان شیلات ایران، اداره کل بنادر و دریانوردی و تلاش شیلات استان انجام گرفته که هدف و اولویت سازمان شیلات از تحویل گیری این موج شکن ها پشتیبانی از استخرهای پرورش ماهی در قفس بوده است.

دریایی با بیان اینکه این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند، یادآورشد: همچنین همزمان با تحویل گیری، مستندسازی از موج شکن ها و اراضی پسکرانه نیز درحال اقدام است.

وی همچنین بر همکاری لازم در راستای تجهیز شناورهای صیادی به سیستم های ایمنی دریاوری در راستای ارتقای امنیت دریاوری و کمک مضاعف به نظارت بر رفت و آمد شناورهای صیادی با توجه به مصوبه کمیسیون امنیت دریانوردی تاکید کرد.

در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که از این تعداد ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

موج شکن‌ها سازه هایی هستند که به منظور ایجاد آرامش در سواحل و کاهش انرژی به وجود آمده از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج بنا می‌شوند.
موج شکن‌ها از دیدگاه های مختلف از جمله اشکال هندسی، مصالح بکار گرفته شده و جایگاه قرار گیری به انواع مختلف دسته بندی می شوند.
از بین انواع موج شکن ها از لحاظ شکل هندسی و مصالح به کار گرفته شده، موج شکن های توده سنگی از رایج ترین انواع آن ها می باشند.

استان هرمزگان را با بهره مندی از چهار هزار و ۵۳۰ فروند شناور صیادی، افزون بر ۳۲ هزار نفر صیاد، ۲۸۵ هزار تن صید سالیانه و ۲۲ بندر صیادی می توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟