چهار ورودی شهر اردبیل ساماندهی می شود


چهار ورودی شهر اردبیل ساماندهی می شود

اردبیل-ایرنا _ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی های شهر اردبیل از چهار جهت خواستار ارائه طرح ساماندهی این ورودی‌ها تا یک‌ماه آینده شد.

به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تشریح کرد: بی‌توجهی به ساماندهی ورودی‌ها و ساخت و ساز ناهمگون علاوه بر مباحث ایمنی، بروز برخی آسیب‌ها را نیز در این مناطق فراهم کرده است.
وی با انتقاد از عدم هماهنگی بین طرح‌های تفصیلی شهر و جامع ترافیک افزود: این اقدامات غیر متمرکز، بروز برخی مشکلات ترافیکی در داخل شهر را سبب می‌شود.
میرجعفریان اظهار کرد: باید با هماهنگی در مطالعات این طرح‌ها، توزیع متناسب مراکز خدماتی در سطح شهر را مد نظر قرار داده تا موجب توسعه متوازن نقاط مختلف فراهم آید.
وی توجه به مطالعات و تدوین طرح جامع ترافیک در طرح‌های مختلف شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای پل‌های داخل شهر از جمله این موارد است که باید پیوست مطالعاتی ترافیک داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: در صورت کوتاهی دستگاه متولی در بازنگری و ارائه طرح ترافیک برای پروژه‌های مهم شهری که موجب اخلال در نظم شهری می شود، مراتب به دستگاههای قضایی گزارش می‌شود..
میرجعفریان در ادامه پرهیز از ایجاد سرعت‌گیر در داخل و خارج از شهر را بدون تشخیص شورای ترافیک مورد تاکید قرار داد و افزود: سرعت‌گیر فقط در جایی که برای کاهش سرعت چاره دیگری باقی نباشد، ایجاد می‌شود.
وی گفت: قبل از ایجاد سرعت‌گیر نیز لازم است علایم هشدار دهنده از وضعیت جاده نصب شده و در صورتی که این اقدامات کارساز نباشد، در شرایطی خاص و محدود نسبت به ایجاد سرعت‌گیر اقدام شود.
رِئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه با اشاره به فوت ۲۴ نفر در اثر تصادف در استان گفت: ۵۳ درصد از این تعداد مربوط به عابران پیاده است.
سرهنگ حجت فتاحی افزود: در هشت ماهه سال گذشته ۱۲ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند که این میزان در مدت مشابه سالجاری به ۱۷ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه فوتی عابران پیاده در تصادفات درون شهری بیشتر شده، خواستار اتخاذ تدابیر ترافیکی و فرهنگی برای کاهش این تعداد فوتی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟