جشنواره زمستان بیدار در اردبیل برگزار می‌شود


جشنواره زمستان بیدار در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی اردبیل ، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با هدف رونق گردشگری زمستانی با آغاز فصل سرما و بارش برف جشنواره زمستانی با عنوان زمستان بیدار در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه به آغاز جشنواره زمستان بیدار اردبیل در ۲ محور اشاره کرد و افزود: برگزاری چهارمین جشنواره زمستان بیدار در سال‌های گذشته اردبیل را به عنوان مرکز گردشگری زمستانی در کشور معرفی کرده است.

او افزود: با توجه به تداوم شرایط کرونایی امسال در ۲ بخش این جشنواره در استان برگزار خواهد شد.

فلاحی هدف از برگزاری جشنواره زمستان بیدار را معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان دانست و بیان کرد: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم در تمامی شهرستان‌های استان انجام و با ترغیب مردم و گردشگران برای حضور در این جشنواره، شاهد رونق بیشتر این جشنواره در استان باشیم.

وی گفت: در کنار برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی در محوطه‌های باستانی، اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری برنامه‌ریزی اساسی برای برگزاری این جشنواره در فضای مجازی نیز انجام شده است.

استان اردبیل ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد. هم‌اکنون سه پیست اسکی دیگر نیز در شهرستان‌های سرعین ، مشگین‌شهر و خلخال در حال ساخت است.

این استان همچنین دارای ظرفیت گردشگری دیگر از جمله آب‌های گرم معدنی ، آثار باستانی و فرهنگی متعدد و جاذبه‌های طبیعی می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد