کشف 27 میلیارد ریال توتون قاچاق در یکی از بنادر مازندران


رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون به کشورهای همسایه خبر داد، گفت: دو کانتینر توتون مرغوب قاچاق به ارزش 27 میلیارد ریال در یکی از بنادر تجاری استان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، محمد محمدپور اظهار کرد: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق‌های سازمان یافته از نوع ترانزیت، انواع توتون داخلی از گذرگاه‌های مرزی کشور، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد که افرادی دلال با حضور در بین کشاورزان توتون‌کار اقدام به خرید محصول آنان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب کارخانه و قاچاق آنها به کشورهای همسایه می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، تصریح کرد: این افراد سودجو علاوه بر قاچاق توتون، اقدام به تولید تنباکوهای غیربهداشتی با برندهای معتبر می‌کردند که تمامی این فرآیند، آسیب‌های جبران ناپذیری از قبیل تعطیلی بزرگترین کارخانه فرآوری تنباکو خاورمیانه را در شهرستان "میاندورود" و بیکاری کارگران به دنبال داشته است.

محمدپور اضافه کرد: با پیگیری شبانه‌روزی و تلاش بی‌وقفه ماموران پلیس امنیت اقتصادی، در این ارتباط ۱۰۰ متهم به قاچاق در استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری سرشاخه‌های اصلی، ۲ کانتینر توتون مرغوب قاچاق به مقدار ۳۲ تن به ارزش ۲۷ میلیارد ریال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشورهای همسایه بود، کشف شد.

این مسؤول یادآور شد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست، گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها