جهاد دانشگاهی، جهاد مبتنی بر علم و منطق برای توانمندسازی کشور


جهاد دانشگاهی، جهاد مبتنی بر علم و منطق برای توانمندسازی کشور

سرپرست دانشگاه لرستان، جهاد دانشگاهی را جهاد مبتنی بر علم و منطق برای توانمندسازی کشور برشمرد.

علی نظری در دیدار با رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، با استناد به آیات قرآن کریم و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، به این نکته اشاره کرد که همیشه در هر جایگاهی که هستیم در حال جهاد هستیم.

نظری اظهار کرد: وجود واژه‌ی جهاد در عبارت «جهاد دانشگاهی»، نشان از اهمیت فرهنگ جهاد در دانشگاه دارد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم بر مبنای همین مفهوم جهاد و فرهنگ اسلامی، شکل گرفت. جهاد همراه مسئولیت‌پذیری انسان است.

این مسئول گفت: جهاد دانشگاهی یعنی تربیت انسان‌های مجاهد و مسئولیت‌پذیر؛ جهاد دانشگاهی همواره چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از دفاع مقدس، نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهاد و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان داشته است؛ همچنین همیشه کارآفرینی نیز مورد توجه جهاد دانشگاهی بوده است.

سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی تحقق شعار تکیه به خود است و این همان توانمندسازی و اقتصاد مقاومتی است که باعث توانمندشدن بیش از پیش کشور می‌شود.

وی افزود: همه ما که دانشگاهی هستیم باید جهادی، فکر کنیم؛ یعنی تفکر علمی و منطقی مبتنی بر مسئله‌محوری داشته باشیم؛ در این مسیر برای موفقیت امور بایستی با همه سازمان‌ها و ادارات تعامل داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری همدیگر به پیشرفت همه‌جانبه و مبتنی بر عدالت برسیم؛ تعامل هم نباید شعاری باشد بلکه می‌بایست براساس تعریف شاخص‌های معین و چارچوب‌مند باشد؛ ما هم از گسترش همکاری‌های دوجانبه کاملاً استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403