حمایت از گروه‌های هنری وظیفه متولیان فرهنگی و هنری است


حمایت از گروه‌های هنری وظیفه متولیان فرهنگی و هنری است

کارگردان نمایش فنر گفت: حمایت از گروه‌های هنری وظیفه‌ی متولیان فرهنگی و هنری است اما متولیان امر تنها به برگزاری جشنواره بسنده می‌کنند و علاقه‌ای به رسیدگی به مشکلات ندارند.

نازیلا ایرانزاد در نشست خبری نمایش فنز که با حضور عوامل نمایش و اصحاب رسانه در محل موسسه فرهنگی الف برگزار شد، اظهار کرد: نمایشنامه فنز اثر استاد محمد رحمانیان است که به یک خانواده انگلیسی هوادار یک تیم فوتبال می‌پردازد و موضوع تعصب را به چالش می کشد.

وی ادامه داد: در این نمایش محمدپورعبدالله فرشباف نقش فرانکی شلتون، کارن کیان‌مهر نقش شانی شلتون، مهدی سمساری نقش جِی جِی، نسرین فاتح نقش نانسی شلتون، نگار یمینی فر نقش اگنس شلتون و بهزاد وحدت پناهی نقش گزارشگر را بر عهده دارند.

ایرانزاد افزود: طاها مزروقی به عنوان تهیه کننده واحسان مقدم به عنوان مدیر تولید در این کار ما را همراهی می‌کنند.

وی همچنین گفت: این نمایش از ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در سالن تئاتر مستقل تبریز ( موسسه فرهنگی الف) بر روی صحنه خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات متولیان فرهنگی و هنری در راستای حمایت از گروه‌های هنری گفت: متاسفانه متولیان فرهنگی علیرغم اینکه از مشکلات اصناف مختلف هنری آگاه بوده به جای رفع این مشکلات فقط در حال برگزاری جشنواره هستند؛ جشنواره‌ای که هیچ دردی از جامعه هنری دوا نمی‌کند لذا می‌توان گفت دچار جشنواره زدگی شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلی در تامین محل تمرین و سالن اجرا داشته‌اند یا خیر، گفت: خوشبختانه با وجود تئاتر مستقل تبریز مشکلی در این مورد نداشته‌ایم و می‌توان گفت این مجموعه جانی دوباره به تئاتر بخشیده است اما به نظر من وجود مجموعه‌های مستقل دلیل نمی‌شود که مجموعه‌های دولتی به صورت کلی تعطیل شوند چرا که این وظیفه اداره کل ارشاد اسلامی است که محل تمرین و اجرا به صورت رایگان در اختیار برخی از گروه‌هایی که نیاز به حمایت دارند، قرار دهد.

این کارگردان ادامه داد: متاسفانه اخیرا زمزمه‌هایی درباره واگذاری تنها سالن دولتی تئاتر شنیده می‌شود که به نظر من به ضرر تئاتر تبریز تمام خواهد شد.

ایرانزاد گفت: پاندمی کرونا مانند همه صنف‌ها به صنف ما هم آسیب زد و باعث وقفه‌ای طولانی در تمرین و اجراها شد اما علاوه بر تاثیر کرونا بر تئاتر به نظر من حال تئاتر تبریز خیلی خوب نیست چرا که ما شاهد هستیم که پیشکسوتان تئاتر ما دیگر در صحنه‌ها دیده نمی‌شوند و کسانی که هیچ تجربه یا تحصیلاتی در این زمینه ندارند به راحتی می‌توانند وارد این حرفه شوند و کسی سراغ پیشکسوتان تئاتر نمی‌رود.

در ادامه این نشست محمد پورعبدالله فرشباف، بازیگر نقش فرانکی شلتون با اشاره به نقش خود گفت: فرانکی شلتون از شخصیت حقیقی من خیلی متفاوت است اما من با کمک کارگردان سعی کرده‌ام خودم را به این نقش نزدیک کنم.

خالق و صدا پیشه کاراکتر عروسکی خلیل بحران درباره تفاوت‌های بازیگری تئاتر و جانبخشی به یک کاراکتر عروسکی گفت: قطعا این دو ژانر کاملا متفاوتی هستند و من حس و حال‌های مختلفی را در اجرای این دو نقش تجربه می کنم اما کار تئاتر و همکاری با کارگردانی که آثاری متفاوت و کم نقص ارائه می‌دهند همواره مد نظرم بود و از این بابت خوشحال هستم که توانستم در کنار این گروه باشم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس