وزیر کشور وارد بجنورد شد


وزیر کشور وارد بجنورد شد

بجنورد - ایرنا - احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی از طریق فرودگاه شهدای بجنورد وارد مرکز این استان شد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور بدو ورود به بجنورد از سوی استانداران جدید و سابق خراسان شمالی، رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این استان مورد استقبال قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدای بجنورد، دیدار با حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حضور در نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان شمالی از برنامه‌های وحیدی در سفر به این استان است.

"محمدرضا حسین نژاد" که در جلسه چهارشنبه دهم آذر ماه هیات وزیران به عنوان یازدهمین استاندار خراسان شمالی رای اعتماد گرفت، امروز (پانزدهم آذرماه) با حضور وزیر کشور در بجنورد معرفی می‌شود.

پیش از این محمدعلی شجاعی از هفتم آذرماه ۱۳۹۷ تا دهم آذرماه ۱۴۰۰به مدت سه سال و سه روز دارای بیشترین مدت خدمت در بین استانداران خراسان شمالی بود.

حسین نژاد متولد اول فروردین ماه ١٣۴۴ در شهرستان شیروان خراسان شمالی است که مسوولیت های مختلفی را در حوزه های مختلف اجرایی و عمرانی در استان های خراسان‌های رضوی و شمالی تجربه کرده است.

وی در سال ۱۳۷۵ فوق لیسانس عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در سال ۱۳۹۵ نیز مدرک دکترای برنامه ریزی شهری را از پژوهشگاه بحران های طبیعی اصفهان اخذ کرد.

یازدهمین استاندار خراسان شمالی ٢٠ سال سابقه خدمت به عنوان شهردار در شهرهای فاروج، طرقبه، چناران، شیروان، منطقه ٢ مشهد مقدس، منطقه ١ مشهد مقدس، معاون فرماندار و فرماندار در شهرستان چناران دارد.

حسین نژاد در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شیروان در مجلس انتخاب شد که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این دوره بود.

استاندار جدید خراسان شمالی که مستخدم رسمی استانداری خراسان رضوی و مامور به خدمت شهرداری مشهد است از سال ۱۳۹۲ تاکنون معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد را بر عهده داشته است.

استان خراسان شمالی با مساحت ۲۸ هزار و ۴۳۴ کیلومتر مربع که از این نظر پانزدهمین استان ایران است به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرق ایران است. این استان با قانون دولت در سال ۱۳۸۳ و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، ایجاد شد.

این استان از هشت شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌ است؛ اکثریت مردم خراسان شمالی شیعه و بخشی از اقلیت آن سنی‌ هستند و پراکندگی جمعیت این استان از گروه‌های قومی استان شامل کرد، فارس‌ و ترکمن‌ تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟