حقوق ریزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی در بودجه 1401 بررسی می شود


 حقوق ریزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی در بودجه 1401 بررسی می شود

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، (http://www.behdashtnews.ir) درباره افزایش حقوق دانشجویان پزشکی اظهار داشت: زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری...

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره افزایش حقوق دانشجویان پزشکی اظهار داشت: زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری وجود دارد قطعاً به همه اقشار جامعه فشار وارد می‌شود این در حالی است که هم‌اکنون با بحران عظیمی به نام کرونا مواجه‌ایم و بار اصلی بیمارستان‌های کشور برعهده رزیدنت‌ها و دستیارانی که در اصل پزشکان عمومی هستند و در حال گذران دوره تخصصی می‌باشند، است.

وی افزود: حقوق رزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی که در حال گذران طرح خود هستند ثابت بود و حتی در دوران شیوع کرونا هم افزایش پیدا نکرد اما ساعت و فشار کار آنها افزایش پیدا کرد. این در حالی است که رشته‌هایی مانند داخلی جراحی بیش از 15 روز در ماه کشیک دارند و فقط بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

شیخی گفت: عدم افزایش حقوق ریزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی باعث کاهش انگیزه آنان شده است در حالیکه فشار کار این افراد در دوران کرونا افزایش پیدا کرد. این در حالی است که ما باید به جوانان برای تشکیل خانواده و افزایش فرزند و جمعیت اهمیت بیشتری بدهیم اما شرایط کاری و مالی آنها باعث شده که این افراد اصلاً توجهی به ازدواج و فرزندآوری نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با دیدار اخیر نخبگان با رهبر معظم انقلاب موضوع حقوق دستیاران مطرح شد و بعد از آن افزایش دستمزدها در دستور کار قرار گرفت که امیدوارم این باعث افزایش انگیزه آنها شود.

وی ا فزود: به دلیل بار سنگین کار و فشارهای روحی و جسمی ریزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی آنها نیاز به افزایش حقوق دارند که با نگاه عالمانه و دقیق رهبر معظم انقلاب این مشکل رفع شد.

شیخی عنوان کرد: بررسی افزایش مجدد حقوق ریزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی در لایحه بودجه سال 1401 احتمال دارد این در حالی است که ما در کمیسیون بهداشت در این باره بارها موضوع را بررسی کردیم و زیرساخت‌های آن هم دیده شده و درباره محل افزایش بودجه آن هم با وزارت بهداشت مذاکره کرده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !