روسیه برای دو شرکت گوگل و متا پرونده قضایی تشکیل می‌دهد


روسیه برای دو شرکت گوگل و متا پرونده قضایی تشکیل می‌دهد

دولت روسیه قصد دارد شرکت گوگل و متا را به دلیل تخلفات در گردش مالی سالانه جریمه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از reuters، خبرگزاری RIA خبر داد که رگولاتور دولتی ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، پرونده‌های قضایی را در دادگاه مسکو علیه گوگل و متا تشکیل داده است که می‌تواند شامل جریمه‌هایی برای گردش مالی سالانه این دو شرکت فناوری آمریکایی در روسیه شود.

Roskomnadzor در ماه اکتبر هر دو شرکت گوگل آلفابت و فیسبوک متا را به دلیل عدم موفقیت مکرر در حذف محتوایی که مسکو غیرقانونی می‌داند جریمه کرد. دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو گفت که تاریخ دادگاه برای هر دو شرکت ۲۴ دسامبر تعیین شده است. تا این لحظه هیچ یک از این دو شرکت به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

روسیه برای دو شرکت گوگل و متا پرونده قضایی تشکیل می‌دهد

روسیه فشار بر شرکت‌های فناوری خارجی را افزایش داده است، زیرا به دنبال اعمال کنترل بیشتر بر اینترنت است، از ماه مارس سرعت توییتر (TWTR.N) را کاهش داده و دیگر شرکت‌ها را به دلیل نقض محتوا جریمه می‌کند. گوگل امسال بیش از ۳۲ میلیون روبل جریمه پرداخت کرده است.

گوگل، توییتر و متا به میزان قابل توجهی تعداد پست‌های ممنوعه توسط مسکو را در سیستم عامل‌های خود کاهش داده اند. روسیه ماه گذشته خواستار آن شد که ۱۳ شرکت فناوری خارجی و عمدتاً آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ به طور رسمی در خاک روسیه حضور داشته باشند یا با محدودیت‌های احتمالی یا ممنوعیت‌های کامل مواجه شوند.

بیشتر بخوانید

کاهش سرعت توئیتر در روسیه ادامه دارد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس