کرایه ناوگان سواری برون شهری خراسان رضوی افزایش یافت


کرایه ناوگان سواری برون شهری خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد-ایرنا- رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: از فردا 16 آذر نرخ کرایه ناوگان سواری برون شهری استان در همه مسیرها 15 درصد افزایش خواهد یافت.

علی شمشیردار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نرخ تورم اعلامی کشور که بانک مرکزی سال گذشته اعلام کرد این انجمن صنفی افزایش ۳۷ درصدی کرایه ها را خواستار شد که متاسفانه تنها با ۱۵ درصد آن موافقت شد.

وی ادامه داد: همچنین در شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا، ناوگان سواری کرایه استان تنها مجاز به سوار کردن سه مسافر و یا همان ۸۰ درصد ظرفیت خودرو است.

رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: بر این اساس کمترین نرخ کرایه مربوط به مسیر مشهد-گلبهار به مبلغ ۱۳۰ هزار ریال و بیشترین کرایه مربوط به مسیر مشهد-دوغارون به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

شمشیردار افزود: هم اکنون بین ۸۰۰ تا هزار دستگاه ناوگان سواری فعال در استان به کار مشغول هستند که ۸۰ درصد این تعداد در مسیرهای منتهی به مشهد در رفت و آمدند و این در حالی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی پیش از این شمار ناوگان سواری کرایه استان را حدود هزار و ۲۵۰ دستگاه عنوان کرده بود.

همچنین مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ضمن تایید افزایش کرایه مسافربرهای برون شهری استان، هرگونه افزایش قیمت در بلیت اتوبوس، ون و مینی بوس برون شهری را رد کردند.

بر اساس اعلام راهداری خراسان رضوی، نیمه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۳۷۴ سفر با ناوگان مسافربری جاده‌ای در این استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۰ هزار سفر، معادل ۳۱ درصد بیشتر شده است با این حال به خاطر اعمال محدودیت ۵۰ درصدی اتوبوس ها در پرکردن گنجایش خود، تعداد مسافران در این بازه زمانی فقط چهار درصد افزایش یافت.

خراسان رضوی هفت هزار و ۴۰۰ راننده و پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه دارد.

شمار مسافران جابه‌جا شده با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در این استان طی دوره شیوع کرونا ماهانه حدود یک میلیون مسافر و در ۶ ماه نخست امسال ۶ میلیون مسافر بود که این رقم پیش از آغاز کرونا و اعمال محدودیتهای ناشی از آن سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی